Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stall Baby omorganiseras och blir S...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
BabyB Posted: 2015-09-08 11:03:13
204
Stall Big Boy
Solvalla

Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
Liksom rubrikraden antyder står Stall Baby inför en del omedelbara organisatoriska förändringar, där den mest märkbara blir namnbytet till Stall Big Boy. Anledningarna till namnbytet är följande:

1. Min son, babyn som stallet döptes efter, är inte längre en baby, utan har vuxit upp till en stor kille = Big Boy.
2. Att döpa hästarna till xxx Baby har inte varit särskilt unikt och alltså inte uppfyllt sitt syfte, att visa på att hästarna kommer från Stall Baby, då det finns alldeles för många hästar som får spelgenererade namn med ordet Baby med.
3. Stallchefen känner att han behöver en nytändning och hoppas att detta kan innebära just det.

Baserat på ovanstående kommer ett antal förändringar att införlivas, framförallt för att öka min egen spelupplevelse:
1. Skärpning avseende anmälningar till lopp och inställningar som körorder och skor. Det har varit alldeles för slappt och slarvigt på sistone. Hästarna blir lidande, tappar startpoäng och spelet blir tråkigt.
2. Namnbyten på egna uppfödningar. Det har varit dåligt med det de senaste etapperna. I ärlighetens namn hade det varit dubbelt så roligt att njuta av Starstruck Beautys framgångar om jag givit henne ett eget namn...
3. Kommentarer till varje lopp, inte bara till storloppen. Enligt mig det enklaste sättet att ge spelets vardag mer liv. Tänk om alla kommenterade, då skulle även b-loppen bli kul att kika in på!
4. Ökad forumaktivitet, både i allmänhet och gällande rapporter kring stallet och dess hästar.

Dessa förändringar kommer införlivas inför kommande etapp och de nya fölen kommer att bli de första hästarna med ”Big Boy” i namnet.
Förhoppningsvis leder detta till att jag återfår det stora suget för spelet jag tidigare haft, men tappat under de senaste etapperna, men också att jag inom de närmsta etapperna kan etablera stallet som en stabil Topp5-utmanare!

Död åt Stall Baby! Länge leve Stall Big Boy!
Reply
mike10 Posted: 2015-09-08 23:56:23
979
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
Tycker jag du gör helt rätt i Big Boy

även kul att du skriver om dina tankar här på forumet!

tack för givande o intressant text, och hoppas suget kommer tillbaka med
Reply
lillsyrran Posted: 2015-09-10 15:14:58

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Lycka till!
Ska försöka skärpa till mig och kommentera bättre framöver.
Reply
[ 1 ]