[ 1
]
|
philip
|
Posted: 2015-07-24 00:32:24
|
Became a member: 2010-07-14
Forum posts: 112
|
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2015-07-24 00:41:46
Answer to: "en fråga bara, jag är nog inte insatt i alla sätt att spela"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Finns de som köper in ston i avelssyfte, och ska de bara avlas på är det bättre att pensionera dem för då tar de ej någon stallplats.
|
|
Reply
|
|
philip
|
Posted: 2015-07-24 00:49:12
|
|
men 3 åriga med de värdena borde väl man träna upp? det är ju inga bra värden för avel ännu? eller spelar värdena ingen roll när man avlar?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-07-24 01:29:17
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
När jag ser Devine Cherry vill jag ge en känga till det lilla aset som sitter och kastar in Cherrynamn i databasen, vem det än är. Tokbanala namn är det också som inte alls har den rätta klangen. Ge fan i mitt stallnamn, jävla copycat.
Sorry for thread hijack!
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2015-07-24 11:25:30  men 3 åriga med de värdena borde väl man träna upp? det är ju inga bra värden för avel ännu? eller spelar värdena ingen roll när man avlar?
Answer to: "men 3 åriga med de värdena borde väl man träna upp? de"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Det spelar ingen roll vad de har för värden inom aveln. Där är det stam, hur bra de tränar och vad de lämnat för avkommor i övrigt som betyder något.
Sedan har det speckulerats en del om dolda värden som spelar in,
|
|
Reply
|
|
philip
|
Posted: 2015-07-24 16:28:07
|
|
ok då förstår jag, ett 3 årigt sto med värdena,
styrka 3
snabbhet 5
startsnabb 4
spurt 3
kan vara bättre att avla med än ett 12 årigt sto med värdena
styrka 7
snabbhet 20
startsnabb 11
spurt 6
?
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2015-07-24 18:42:14  När jag ser Devine Cherry vill jag ge en känga till det lilla aset som sitter och kastar in Cherrynamn i databasen, vem det än är. Tokbanala namn är det också som inte alls har den rätta klangen. Ge fan i mitt stallnamn, jävla copycat.
Sorry for thread hijack!
Answer to: "När jag ser Devine Cherry vill jag ge en känga till det lilla ase"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Håller med...i gamla goda sulky kunde man copyrighta sitt stall namn...borde införas här också...snarast
|
|
Reply
|
|
pos59
|
Posted: 2015-07-24 21:09:18  Det spelar ingen roll vad de har för värden inom aveln. Där är det stam, hur bra de tränar och vad de lämnat för avkommor i övrigt som betyder något.
Sedan har det speckulerats en del om dolda värden som spelar in,
Answer to: "Det spelar ingen roll vad de har för värden inom aveln. Där "
|
Became a member: 2014-05-19
Forum posts: 67
|
har inte märkt nån skillnad pga åldern..
kan bara tala för egen del.. jag har köpt o pensionerat direkt ett antal gånger o kommer fortsätta med de om förutsättningarna är rätt för mig..
har man köpt en 3åring har el kommer missa storloppen som 3årig..hinner den träna upp sig för storloppen som 4åring?..el är stammen så intressant att jag tror att fölen kommer ge mer än stoet..
ja då är de värt att pensionera för mig iaf..
jag vill helst ha el göra 5 starter med alla jag köper..är den sent på Etappen..när de e svårare att starta en ostartad el en med lite poäng..då e det lätt att pensionera en köpt häst..
jag köper bara hästar med adel i tanken..många stor stall köper för att vinna nån storlopp el titlar..
har inte pengarna att köpa dom ricktiga guldhästarna än..så jag satsar på avel i första hand..titlar o storloppen får komma senare 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2015-07-26 18:36:51
 När jag ser Devine Cherry vill jag ge en känga till det lilla aset som sitter och kastar in Cherrynamn i databasen, vem det än är. Tokbanala namn är det också som inte alls har den rätta klangen. Ge fan i mitt stallnamn, jävla copycat.
Sorry for thread hijack!
|
|
pos59
|
Posted: 2015-07-26 18:38:46  När jag ser Devine Cherry vill jag ge en känga till det lilla aset som sitter och kastar in Cherrynamn i databasen, vem det än är. Tokbanala namn är det också som inte alls har den rätta klangen. Ge fan i mitt stallnamn, jävla copycat.
Sorry for thread hijack!
|
Became a member: 2014-05-19
Forum posts: 67
|
Sorry for thread hijack!
jag fick en som hete
 |
Cosmic Cherry  |
|
 |
• |
42 år Sto |
• |
Åby |
• |
Frisk |
Medel |
|
Startpoäng |
0p |
Insprungna pengar |
0 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
- :
|
medel :
- :
|
lång
- |
|
|
|
från födslen..
så du kanske skulle kolla vad den hete från början..
sen jag tycker inte man ska döpa hästar efter stall namn om man inte fött upp dom själv.
gör man de tar man äran från nån annans jobb.
det är lika illa som att döpa hästar efter andras stallnamn som man fött upp o att köpa en häst och döpa om den till sitt eget stallnamn iom det inte är sin egen uppfödning.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|