[ 1
]
|
daddyy
|
Posted: 2015-05-30 21:29:06
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
Jag förstår inte varför man anmäler sina hästar till lopp som man har till försäljning. Detta borde Eriksson ordna så det ej går att göra. Nu kan man lägga ett bud och efter det anmäls den till lopp. Som köpare vill man själva kunna planera hästens lopp.
|
|
Reply
|
|
Andyh99
|
Posted: 2015-05-30 21:33:54  Jag förstår inte varför man anmäler sina hästar till lopp som man har till försäljning. Detta borde Eriksson ordna så det ej går att göra. Nu kan man lägga ett bud och efter det anmäls den till lopp. Som köpare vill man själva kunna planera hästens lopp.
Answer to: "Jag förstår inte varför man anmäler sina hästar "
|
Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
|
Håller med......
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-05-30 21:50:25 Edited(1): 2015-05-30 21:51:23
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Verkligen. Dessutom går det tydligen inte att ta bort en anmälning man har gjort efter att man lagt ut hästen till försäljning. Har problemet i detta nu, när min Beethoven Hof (obs! billig  ) ligger ute till försäljning. Han är anmäld till ett poänglopp vars anmälningstid går ut några timmar innan försäljningen sker. Ber om ursäkt till eventuella köpare som hade velat matcha annorlunda. Glömde helt enkelt ta bort anmälningen innan jag la ut den på marknaden.
Vore såklart bra om detta ändrades. I verkligheten stryks väl hästar som är uttagna till lopp när ägarbyte sker?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2015-06-02 12:54:51  Verkligen. Dessutom går det tydligen inte att ta bort en anmälning man har gjort efter att man lagt ut hästen till försäljning. Har problemet i detta nu, när min Beethoven Hof (obs! billig  ) ligger ute till försäljning. Han är anmäld till ett poänglopp vars anmälningstid går ut några timmar innan försäljningen sker. Ber om ursäkt till eventuella köpare som hade velat matcha annorlunda. Glömde helt enkelt ta bort anmälningen innan jag la ut den på marknaden.
Vore såklart bra om detta ändrades.
Answer to: "Verkligen. Dessutom går det tydligen inte att ta bort en anmälni"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Innan så gick det att ta bort anmälningar när hästen var ute på auktionen utan att köparen såg det , problemet var att några som sålde sina hästar tog bort anmälningar till finaler på ren jävelskap. Numer kan man ser vilka lopp en häst är anmäld till om hästen är ute på auktion och de kan inte tas bort förrän hästen bytt ägare.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-06-02 14:19:11  Innan så gick det att ta bort anmälningar när hästen var ute på auktionen utan att köparen såg det , problemet var att några som sålde sina hästar tog bort anmälningar till finaler på ren jävelskap. Numer kan man ser vilka lopp en häst är anmäld till om hästen är ute på auktion och de kan inte tas bort förrän hästen bytt ägare.
Answer to: "Innan så gick det att ta bort anmälningar när hästen v"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Jo, jag förstår att det är därför. Man undrar ju varför någon ens vill sälja en häst som kvalat in till en final.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|