[ 1
]
|
|
Posted: 2008-03-11 13:04:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kom igång rejält här nu märker jag - men jag har en stofråga till er rutinerade också.
Funderar på att låta betäcka min fina märr nu och få en tidig treåring. Men hur är det - påverkas stoets tävlingsegenskaper av det? Kommer hon tillbaka i samma skick när hon levererat fölet? Jag förstår att formen rimligen påverkas, men hur är det med egenskaperna i övrigt?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-11 13:12:17
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
inga problem. hon står bara still i trningen under en veckas tid men sen är allt som vanligt igen. Formen blir till och med bättre under den veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-11 14:20:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för det!
En smula ologiskt att hon kommer tillbaka med bättre form, men logiken tar ju små danssteg även i verkliga livet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-11 20:58:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
stoet blir väll borta från all träning och tävling under en vecka, ungefär som om den vore skadad en vecka och då ökar bara formen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 09:22:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
fast blir den det?? jag har för mig att jag såg en havande häst komma top 3 i e tt lopp. Jag vet att det inte går att anmäla hästen men springer den sämre om man inte stryker den?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 16:05:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har för mig att jag startat ston som var havande. De var anmälda innan de blev havande och fick springa sitt lopp, och att det gick helt okej. Men jag är inte hundra på det...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 16:16:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm.. Fat Lady (6619) van ett lopp havande idag
No horse found
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 17:50:30  mm.. Fat Lady (6619) van ett lopp havande idag
No horse found
Answer to: "mm.. Fat Lady (6619) van ett lopp havande idag
6619[/dat"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha
Passande namn på en havande 
Klart hon vann då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 18:19:26  haha
Passande namn på en havande 
Klart hon vann då.
Answer to: "haha
Passande namn på en havande :)
Klart hon vann då."
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha  .. tänkte inte på det :   .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-12 20:40:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här passar en historia från verkligheten fint in: amatörtränare i norr tränar två märrar åt annan norrlänning för tillfället bosatt i Estland. Tränaren tycker inte den ena märrn funkar riktigt. Han tar in henne till banan för ännu ett finslipande snabbjobb. Byter lite balans för att få henne på bättre tankar. Men hon är bara sämre och tränaren åker hem moloken. Morgonen efter kommer amatörtränarens kompis för att fodra. Vafan - har nån j-vel släppt in en hund i märrns box? Men så ser han: hon har fölat under natten! Märrn ska tydligen ha sluppit snabbjobb påföljande veckan.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-03-13 00:29:32  Här passar en historia från verkligheten fint in: amatörtränare i norr tränar två märrar åt annan norrlänning för tillfället bosatt i Estland. Tränaren tycker inte den ena märrn funkar riktigt. Han tar in henne till banan för ännu ett finslipande snabbjobb. Byter lite balans för att få henne på bättre tankar. Men hon är bara sämre och tränaren åker hem moloken. Morgonen efter kommer amatörtränarens kompis för att fodra. Vafan - har nån j-vel släppt in en hund i märrns box? Men så ser han: hon har fölat under natten! Märrn ska tydligen ha sluppit snabbjobb påföljande veckan.
Answer to: "Här passar en historia från verkligheten fint in: amatörtränare i norr "
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
|
Ja det var en skön historia, sen om den är alldeles sann är väl en annan sak 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]