1
[ 2
]
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-04 16:09:00 Edited(4): 2014-05-04 16:19:46  Vem av de två kom först i mål?
Answer to: "Vem av de två kom först i mål?"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Om du menar Tenzing o Bring Me Staro...så var de Tenzing..men de förbättrar inte Tobbes insatts..släpper han efter tagit ledningen så har han def. mer krut kvar till slut..o haft större chans på vinst..så ser ja de..!  Var på plats i Örebro o svor en lång ramsa direkt när han tog ledningen o inte släppte..tror de va någon bisittare vid namn StigH som tyckte ungefär likadant..haha..!  Bring Me Staro hade säkert körts på i spets..höll till drygt 200 kvar utvändigt Tenzing..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-04 17:10:25 Edited(1): 2014-05-04 17:11:53  Om du menar Tenzing o Bring Me Staro...så var de Tenzing..men de förbättrar inte Tobbes insatts..släpper han efter tagit ledningen så har han def. mer krut kvar till slut..o haft större chans på vinst..så ser ja de..! 
Answer to: "Om du menar Tenzing o Bring Me Staro...så var de Tenzing..men de f&ou"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Har inte sett loppet mer än live på tv, och då höll jag fokus på min spik 1 Order to Fly, så jag kan inte säga så mycket om det var rätt att svara eller inte. Klart han har mer krut kvar till slut om han släpper, det säger väl sig själv, men fastlåst i rygg ledaren vinner man heller inga lopp. Vill man vinna är det (nästan) alltid bra att försöka svara spets. Till en viss gräns, såklart. Men det vet man ju inte förrän efteråt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-04 17:46:09 Edited(2): 2014-05-04 17:48:12  Har inte sett loppet mer än live på tv, och då höll jag fokus på min spik 1 Order to Fly, så jag kan inte säga så mycket om det var rätt att svara eller inte. Klart han har mer krut kvar till slut om han släpper, det säger väl sig själv, men fastlåst i rygg ledaren vinner man heller inga lopp. Vill man vinna är det (nästan) alltid bra att försöka svara spets. Till en viss gräns, såklart. Men det vet man ju inte förrän efteråt.
Answer to: "Har inte sett loppet mer än live på tv, och då höll j"
|
|
Jorå...när man har en orutinerad häst på distansen..o man har offrat för att komma till spets..man får kritisera kuskar eller hur..? Alla är inte så bra o de gäller o disponera hästens krafter..vi vet ju en del skräckexempel !  Snacket om att köra man bara en bra häst så är alla kuskar ungefär lika bra är bara snack inget annat..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-04 18:43:33  Jorå...när man har en orutinerad häst på distansen..o man har offrat för att komma till spets..man får kritisera kuskar eller hur..? Alla är inte så bra o de gäller o disponera hästens krafter..vi vet ju en del skräckexempel !  Snacket om att köra man bara en bra häst så är alla kuskar ungefär lika bra är bara snack inget annat..! 
Answer to: "Jorå...när man har en orutinerad häst på distansen..o"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Visst får man kritisera, vore hemskt tråkigt annars. Nåväl, jag har svårt att tro att någon hade varit före Saveur i mål, oavsett vem som suttit i ledningen och ryggen på densamma.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-04 18:53:46 Edited(1): 2014-05-04 18:58:01  Visst får man kritisera, vore hemskt tråkigt annars. Nåväl, jag har svårt att tro att någon hade varit före Saveur i mål, oavsett vem som suttit i ledningen och ryggen på densamma.
Answer to: "Visst får man kritisera, vore hemskt tråkigt annars. Nåv&"
|
|
Han var riktigt bra o vart ju hjälpt av tempot o travade bra..så de hade varit en bra spik precis som B.B i första..nu var ja på fällar stråt o de gick inte så bra....hade slösat 4 streck i första där B.B var med o 3 streck i andra där inte Saveur var med o de vart ingen bra start...!  I första hade ja 1,2,3 o 6...o i andra 1,3 o 8...men nya tag...! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-05 00:59:03  Han var riktigt bra o vart ju hjälpt av tempot o travade bra..så de hade varit en bra spik precis som B.B i första..nu var ja på fällar stråt o de gick inte så bra....hade slösat 4 streck i första där B.B var med o 3 streck i andra där inte Saveur var med o de vart ingen bra start...! 
Answer to: "Han var riktigt bra o vart ju hjälpt av tempot o travade bra..så"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Vänta här nu. Var det inte du som började peka på Takter när han pressade i dödens en gång för flera månader sedan? Då var det minsann Takter som inte hade begrepp och körde helt värdelöst, för ledningen var ju upptagen. Nu hänger du han som kör i ledningen men friar han som har en skithäst i dödens och kör som att han sitter bakom Varenne? Skojar lite med dig. Klart man blir less, speciellt när man har lastat in på någon.
Avslutningsvis måste jag bara få påpeka att Kim Eriksson sällan gör många rätt på en travbana. Visserligen gillar jag offensiva kuskar som ställer till det lite/mycket i loppen men han börjar bli otäck att se. Inget direkt begrepp uppvisar han så hur han förra året, eller när det nu var, hade väldigt fin statistik är obegripligt för mig att förstå. Nåja. Menar inget illa och som sagt vill jag se ännu fler kuskar som rätt vad det är kör huvudlöst så vi får händelserikare lopp.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-05 06:38:35 Edited(1): 2014-05-05 06:39:40  Vänta här nu. Var det inte du som började peka på Takter när han pressade i dödens en gång för flera månader sedan? Då var det minsann Takter som inte hade begrepp och körde helt värdelöst, för ledningen var ju upptagen. Nu hänger du han som kör i ledningen men friar han som har en skithäst i dödens och kör som att han sitter bakom Varenne? Skojar lite med dig. Klart man blir less, speciellt när man har lastat in på någon.
Avslutningsvis måste jag bara få påpeka att Kim Eriksson sällan gör många rätt på en travbana. Visserligen gillar jag offensiva kuskar som ställer till det lite/mycket i loppen men han börjar bli otäck att se. Inget direkt begrepp uppvisar han så hur han förra året, eller när det nu var, hade väldigt fin statistik är obegripligt för mig att förstå. Nåja. Menar inget illa och som sagt vill jag se ännu fler kuskar som rätt vad det är kör huvudlöst så vi får händelserikare lopp.
Answer to: "Vänta här nu. Var det inte du som började peka på Takt"
|
|
Haha ja tror på skoj...här försöker ja göra seriösa loppanlyser o lbland får ja lite hjälp med de eller medhåll o de är rätt kul för en nörd som ja...ja gick helt bort mig i min iver efter dom stora pengarna....somt tur var lyckades ja undvika 6 rätt igen...! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|