[ 1
]
|
dujorha
|
Posted: 2014-04-08 11:51:11 Edited(1): 2014-04-08 11:56:26
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lite eftersnack..där ser man va en bra resa o spö kan göra...Norsken som slog Svedalas kulltoppar...går Örjan eller Johan ut så missar han segern...Support...nytt sämre lopp för Luddes...behövde nog haft skolöst för att stå emot bättre...!
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-04-08 12:00:25 Lite eftersnack..där ser man va en bra resa o spö kan göra...Norsken som slog Svedalas kulltoppar...går Örjan eller Johan ut så missar han segern...Support...nytt sämre lopp för Luddes...behövde nog haft skolöst för att stå emot bättre...!
Answer to: "Lite eftersnack..där ser man va en bra resa o spö kan göra.."
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Men Inken gjorde ju en strålande insats! Avslagen på linjen efter att ha tuggat på i dödens. Loppets moraliske vinnare.
Mosaique Face får nog börja bevisa sin kapacitet snart. Fick ju trava i ledningen, och relativt ostört bestämma tempo. Digital Ink har ju visat jämn och hög kapacitet väldigt länge.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2014-04-08 13:02:46 Men Inken gjorde ju en strålande insats! Avslagen på linjen efter att ha tuggat på i dödens. Loppets moraliske vinnare.
Mosaique Face får nog börja bevisa sin kapacitet snart. Fick ju trava i ledningen, och relativt ostört bestämma tempo. Digital Ink har ju visat jämn och hög kapacitet väldigt länge.
Answer to: "Men Inken gjorde ju en strålande insats! Avslagen på linjen eft"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Att han "fick trava i ledningen och relativt ostört bestämma tempo" är väl en lite orättvis formulering med tanke på att han slog svenskt rekord i Derbyt och världsrekord i Europaderbyt? Så kapacitet har han onekligen visat, frågan är när formen ska komma bara. Han har onekligen varit en besvikelse hittills i år.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-04-08 13:12:29 Att han "fick trava i ledningen och relativt ostört bestämma tempo" är väl en lite orättvis formulering med tanke på att han slog svenskt rekord i Derbyt och världsrekord i Europaderbyt? Så kapacitet har han onekligen visat, frågan är när formen ska komma bara. Han har onekligen varit en besvikelse hittills i år.
Answer to: "Att han "fick trava i ledningen och relativt ostört bestämma"
|
|
Fick han inte det då? Han har ju visat att han går allra bäst i ledningen (som i princip alla andra hästar). Digital Ink gör ständigt bra prestationer, oavsett löpningsförlopp.
Förmodligen kommer Mosaique till sin rätt under mer optimala förutsättningar. Men vem vet, det kanske bara var en hysterisk formtopp i höstas?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2014-04-08 13:44:38 Fick han inte det då? Han har ju visat att han går allra bäst i ledningen (som i princip alla andra hästar). Digital Ink gör ständigt bra prestationer, oavsett löpningsförlopp.
Förmodligen kommer Mosaique till sin rätt under mer optimala förutsättningar. Men vem vet, det kanske bara var en hysterisk formtopp i höstas?
Answer to: "Fick han inte det då? Han har ju visat att han går allra bä"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Digital Ink verkar vara mindre beroende av löpningsförlopp, det håller jag med om. Jag reagerade bara på att det lät som att du påstod att Mosaique Face hade fått bluffa bort loppen i spets, vilket kändes orättvist med tanke på det sjuka tempo han drog i från start till mål.
Om båda dessa är på topp samtidigt tror jag positionerna avgör vem som vinner, tycker inte man kan säga att den ena är bättre än den andre, inte än i alla fall. Men Inken har visat klart större jämnhet än så länge.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-04-08 14:23:14 Digital Ink verkar vara mindre beroende av löpningsförlopp, det håller jag med om. Jag reagerade bara på att det lät som att du påstod att Mosaique Face hade fått bluffa bort loppen i spets, vilket kändes orättvist med tanke på det sjuka tempo han drog i från start till mål.
Om båda dessa är på topp samtidigt tror jag positionerna avgör vem som vinner, tycker inte man kan säga att den ena är bättre än den andre, inte än i alla fall. Men Inken har visat klart större jämnhet än så länge.
Answer to: "Digital Ink verkar vara mindre beroende av löpningsförlopp, det h"
|
|
Nej, menade verkligen inte att Mosaique Face fick några blufflopp i respektive derby. Han har spårat och gått de tider som står på papperet, det kan ingen ta ifrån honom.
Jag kanske är vrång, men jag vill se mer av honom innan han får mina oförblommerade hyllningar. Och jag hoppas givetvis att det kommer framöver.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2014-04-09 12:52:34
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
en sak man kan tänka på är att mosique face krävde många lopp innan han var på topp förra året, kan nog ta en 3-4 lopp till innan man kan förvänta sig prestationer likt de 2 derbyna förra året
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|