[ 1
]
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-17 11:21:07
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-12-17 14:16:47
Answer to: "http://www.bilddump.se/bilder/20131217112050-90.232.53.11.png"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Veckans bank ULTRALUM som är överlägsen dessa om han är som han ska. Har inte fått till det på rikstoton tidigare men ser jämnare ut nu och hur nån ska hinna på honom över önskedistansen förstår inte jag i alla fall. Han går säkert en låg 14 tid från spets och då är han ensam på plan över upploppet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-17 16:33:23 Edited(1): 2013-12-17 16:38:09  Veckans bank ULTRALUM som är överlägsen dessa om han är som han ska. Har inte fått till det på rikstoton tidigare men ser jämnare ut nu och hur nån ska hinna på honom över önskedistansen förstår inte jag i alla fall. Han går säkert en låg 14 tid från spets och då är han ensam på plan över upploppet.
Answer to: "Veckans bank ULTRALUM som är överlägsen dessa om han "
|
|
Tror han har en god chans...Daniel har en skaplig långdistansare...vad gör han ? Släpper o tar rygg vore de naturliga..!  Udo´s..har heller inte fått till de..skaplig på distansen...väntar på den där Djuse formen...när han vann med honom så såg hästen ut som en blivande "stjärna"..drog under 14 på 2160...med gott om luft kvar..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-12-17 17:08:57  Tror han har en god chans...Daniel har en skaplig långdistansare...vad gör han ? Släpper o tar rygg vore de naturliga..! 
Answer to: "Tror han har en god chans...Daniel har en skaplig långdistansare...va"
|
|
Titta på loppen ULTRALUM har gjort. Går undan med krafter kvar på rider under 13! Näst sist finåker han efter ett 13 varv till slut och hur nån på tillägg ska kunna plocka in det fattar inte jag i alla fall.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-17 17:40:06  Titta på loppen ULTRALUM har gjort. Går undan med krafter kvar på rider under 13! Näst sist finåker han efter ett 13 varv till slut och hur nån på tillägg ska kunna plocka in det fattar inte jag i alla fall.
Answer to: "Titta på loppen ULTRALUM har gjort. Går undan med krafter kvar "
|
|
Nej de verkar långsökt...ser inte som de ska bli någon form heller på Udo´s...är väl bara om Daniels lyfter sig i håret o försöker hänga med i ryggen som utgör enda lilla hotet ! 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-12-19 00:31:18  Veckans bank ULTRALUM som är överlägsen dessa om han är som han ska. Har inte fått till det på rikstoton tidigare men ser jämnare ut nu och hur nån ska hinna på honom över önskedistansen förstår inte jag i alla fall. Han går säkert en låg 14 tid från spets och då är han ensam på plan över upploppet.
Answer to: "Veckans bank ULTRALUM som är överlägsen dessa om han "
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
På umåker är han jämn iaf. 7/7 där. 1/7 på Bergsåker. Har för mig att han är känslig för brodd, i alla fall tidigare. Men slipper nog dessa då vädret verkar bli ok. Klart han har chans men med den kusken så kan jag aldrig spika...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-12-20 16:58:50  På umåker är han jämn iaf. 7/7 där. 1/7 på Bergsåker. Har för mig att han är känslig för brodd, i alla fall tidigare. Men slipper nog dessa då vädret verkar bli ok. Klart han har chans men med den kusken så kan jag aldrig spika...
Answer to: "På umåker är han jämn iaf. 7/7 där. 1/7 på"
|
|
Att han inte lyckats på Bergsåker ännu tar jag inte så hårt på. Han har aldrig sett så fin och stabil ut tidigare heller och att han vunnit på Umåker nu ser jag mer som en slump. Kusken däremot är ju ett frågetecken även för mig, ogillar att spika orutinerade kuskar som är favoriter då känslan är att dom lätt förivrar sig men här ser det upplagt ut tycker jag och dom invändiga lär släppa välvilligt. Enda orosmomentet är ju OM dom andra kör för att få ryggen och kusken inte har kylan att vänta ut dom utan slänger sig på i tredjespår när dom fortfarande slåss om spetsen, då kan det det kanske häxa.
Men men, jag spikar ändå. Skulle jag gardera skulle jag ta med ROBIN RU som skött sig riktigt bra i tuffa silverlopp på slutet och skulle favoriten ha en dålig dag så kan det vara dags för Robin.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-20 17:43:32  Att han inte lyckats på Bergsåker ännu tar jag inte så hårt på. Han har aldrig sett så fin och stabil ut tidigare heller och att han vunnit på Umåker nu ser jag mer som en slump. Kusken däremot är ju ett frågetecken även för mig, ogillar att spika orutinerade kuskar som är favoriter då känslan är att dom lätt förivrar sig men här ser det upplagt ut tycker jag och dom invändiga lär släppa välvilligt. Enda orosmomentet är ju OM dom andra kör för att få ryggen och kusken inte har kylan att vänta ut dom utan slänger sig på i tredjespår när dom fortfarande slåss om spetsen, då kan det det kanske häxa.
Men men, jag spikar ändå. Skulle jag gardera skulle jag ta med ROBIN RU som skött sig riktigt bra i tuffa silverlopp på slutet och skulle favoriten ha en dålig dag så kan det vara dags för Robin.
Answer to: "Att han inte lyckats på Bergsåker ännu tar jag inte s&arin"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Vad tror du om rösterna från Westholm, att de vill testa Aaron i ledningen? Känns som det kan sätta käppar i hjulet för Ultralum om Daniel väljer att svara. Bäddar för en tredje eller är Ultralum så pass bra att det inte spelar någon roll?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-12-20 17:50:28  Vad tror du om rösterna från Westholm, att de vill testa Aaron i ledningen? Känns som det kan sätta käppar i hjulet för Ultralum om Daniel väljer att svara. Bäddar för en tredje eller är Ultralum så pass bra att det inte spelar någon roll?
Answer to: "Vad tror du om rösterna från Westholm, att de vill testa Aaron i"
|
|
Visst kan det vara ett orosmoment.... Har inte läst så mycket, brukar bara bli negativt påverkad av att läsa massa skitsnack faktiskt.... Från dödens är ju dom flesta sårbara, samtidigt så är det ju luckgaranti om dom släpper till favoriten.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-20 18:51:56  Visst kan det vara ett orosmoment.... Har inte läst så mycket, brukar bara bli negativt påverkad av att läsa massa skitsnack faktiskt.... Från dödens är ju dom flesta sårbara, samtidigt så är det ju luckgaranti om dom släpper till favoriten.
Answer to: "Visst kan det vara ett orosmoment.... Har inte läst så mycket, b"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Instämmer. Ändå läser jag mer än vad som är hälsosamt. Förhoppningsvis är han bara bäst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-21 16:49:28
|
|
Fördel Daniel o Aron...när 6:an fick en sådan inledning..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-12-21 16:52:00
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
5rätt.. Tappade bort kallblodet helt o chansade med Bakers Ransom-spiken..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-21 16:59:51  5rätt.. Tappade bort kallblodet helt o chansade med Bakers Ransom-spiken..
Answer to: "5rätt.. Tappade bort kallblodet helt o chansade med Bakers Ransom-spik"
|
|
Ja de svårt att få till de...verkar alltid hända något...tappade andra trots gardering o även kallisarna..men körde med V7 så de va kört..vi får komma igen som den slitna uttrycket är..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2013-12-21 17:23:48
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Tro om Ultralum hållit bättre med en mer rutinerad kusk? Typ Örjan eller Bergh. Klart gubben blev stressad efter galoppen och kände sig tvungen att raska på, men hade han hållit sig kall nere i andra spår så hade han ju nått längre fram iaf.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|