Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 1 Skellefteå

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
phipe Posted: 2013-08-04 20:13:57
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Reply
Soberano Posted: 2013-08-06 09:58:47

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Blir nog inga större pengar denna veckan. Hur ska nån rå på ULM om han hittar spetsen? Finns det något vettigt att gardera med?
Reply
dujorha Posted: 2013-08-06 15:03:53 Answer to: "Blir nog inga större pengar denna veckan. Hur ska nån rå p"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nä borde spetsa o hålla till mål trots att de är kaninbana..!
Reply
phipe Posted: 2013-08-06 15:04:13
31
Stall Våmb
Axevalla

Ulm Karsk känns helt klart som den bästa hästen, trots det är Oracle Kronos klar favorit i dagsläget.
Starten är väldigt ju väldigt avgörande i trav och efter att att ha ägnat tid i lopparkivet känns det som att 1,3,6 kommer att vara snabbast den första biten. Som Ulm Karsk öppnade senast tror jag att han kan komma förbi Oracle Kronos. Djuse kommer nog ladda allt vad som går. Jag har inte läst några intervjuer, men jag gissar att Westerholm är ute efter rygg ledaren, samma position som Amiral D´Inverne vann ifrån näst senast.
Jag tror att Ulm Karsk kommer till ledningen är där ifrån tror jag också att han har stor chans att vinna loppet. Det som kan häxa är om Oracle Kronos håller ut Ulm Karsk, men känslan är att han inte klarar av det.
Jag kommer nog att spika Ulm Karsk, då jag tycker att han är bästa hästen plus att han borde hitta till spets. Eftersom jag tror att ettan får rygg ledaren känns 6-1 som en ganska säker tvilling.

Om man nu tror att Ulm Karsk inte kommer förbi Oracle Kronos är väl Tresor D´Inverne det roligaste garderingsbudet. Han har gått jättebra i två starter efter ganska långt uppehåll och är säkert förbättrad nu med loppen i kroppen. Tresor D`inverne utmanade faktiskt Mellby Viking på upploppet senast. Hästen fick vinnarhålet, men fick innan det köra rejält för att komma till ledningen och det var en imponerande insats. Distansen var klart längre då, men han har vunnit på 1640 förut och om det blir rejäl körning här kommer han in i matchen.
Reply
dujorha Posted: 2013-08-06 15:20:53 Answer to: "Ulm Karsk känns helt klart som den bästa hästen, trots det &"

Tja att Bergharn äger "halva gänget" både hästar o kuskar är ju ingen nyhet precis o här kanske de kör hårt för Chifen...!
Reply
Posted: 2013-08-07 11:47:36 Answer to: "Tja att Bergharn äger "halva gänget" både hä"

Became a member: 
Forum posts:
Dujorha, det är kul att du försöker hålla forumet levande, men såna kommentarer som den över spyr jag nästan på asså. Nån gör en intressant, grundlig analys av loppet, och du svarar med att kommentera någonting av det den andra har skrivit följt av några punkter och en smiley.
Som sagt, jag uppskattar att du tar dig tid att skriva på forumet, men det hade varit så mycket mera intressant om du istället börjar skriva vad du verkligen tror och tänker om loppen. Det som är intressant på forumet är att följa trådar där tankar och idéer utbyts och när det blir lite debatt och argumentation. Det är tyvärr ganska dött på den fronten just nu...
Reply
dujorha Posted: 2013-08-07 12:18:49 Edited(2): 2013-08-07 12:27:18 Answer to: "Dujorha, det är kul att du försöker hålla forumet leva"

Men eftersom du följer med...så vet du att jag var på resande fot o semester...några får faktiskt inte leka ubåtar längre....utan måste anstränga sig mer..jag blir jävligt trött på folk som underskattar mig hela tiden..så kom inte med några pekpinnar åt mig..jag kan slå ner på varenda utslängd vinnare som folk bara skriver rent på känsla..ska de här vara ett kunskaps spel i många stycken så läs på för fan !!! Jag försöker visa på vad som rör sig i travvärlden o hur hästarna travar o är balanserade o du kan själv följa när jag lägger ut synpunkter på värmningarna..har nästan aldrig fel när jag väl sett en häst i provstart eller värmning..Att jag inte hittar 10-oddsare i varje lopp säger sig självt !! Så kom igen du o prestera lite bättre annars kan du ju uppsöka en betalsajt..! Du får ursäkta att jag blir lite arg ibland ! Men ta dig en titt på tex. V86 idag o skriv så har jag en del tankar..men inte ubåteriet tack !! Jag hjälper gärna folk som har skrivit lite...Var nära att jag hann få fram vinnaren till Phipe i kallblodsloppet..grämde mig lite där o även att Hogan inte fick med Johan i sista V75:avd. i lördags...där var jag rätt på de...! Har skrivit mycket om långloppen som har varit på tapeten o där har jag analyserat fram var vinnaren är placerad i volterna..har skrivit detta mycket tydligt !!
Reply
Posted: 2013-08-07 15:47:33 Answer to: "Men eftersom du följer med...så vet du att jag var på resa"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Ursäkta om jag framförde mina åsikter lite väl hårt, var inte meningen...
Saknar mest de härliga diskussioner som fanns här förr, som var värdefulla och som man alltid läste med god aptit. Det är naturligtvis inte ditt fel, och jag vill understryka att du ska ha cred för dina instaser för sidan, med urladdningar av startlistor osv...

Ville mest ge lite konstruktiv kritik, då jag tycker att du sällan skriver vad du egentligen tycker, utan mest bara babblar lite, men jag överdrev nog.

Din travkunskap har jag heller ingen anmärkning på, du kan säkert väldigt mycket, men det kommer inte alltid fram när du skriver....

Ska själv bättra mig och ska försöka skriva här på forumet när jag har tid.
Reply
phipe Posted: 2013-08-07 15:51:00 Answer to: "Ursäkta om jag framförde mina åsikter lite väl hå"
31
Stall Våmb
Axevalla

Såja, ta det lite lugnt nu grabbar...
Du får gärna skriva vad du tror om loppet själv Thomaso.
Reply
Posted: 2013-08-07 17:15:37 Answer to: "Såja, ta det lite lugnt nu grabbar... Du får gärna skriva"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Med nöje!
Håller med dig om att det kan bli hård körning från start, och det kan sätta sina spår hos täthästarna.
9 Tresor D´inverne är min förstahäst i loppet som han har sett ut på slutet. 28 procent är bra tycker jag och det kan bli så att jag spikar. Stallform är viktigt och om det är nån som har form för dagen är det Bergh!
Garderar jag tänker jag definitivt ta med 11 Celeber Sund som precis som Bergh kommer profitera på det troligtvis hårda inledningstempot.
Reply
Soberano Posted: 2013-08-07 17:51:46 Answer to: "Med nöje! Håller med dig om att det kan bli hård kör"

Jag måste säga att jag tror INTE att det blir speciellt tuff körning. Oracle har inte varit speciellt övertygande på slutet och att Uffe skulle få för sig att svara ULM med snikspår och nästan garantitvåa bara han kommer förbi invändiga känns inte speciellt troligt. Här blir det promenad för Djuse.
Reply
phipe Posted: 2013-08-08 10:56:24 Answer to: "Jag måste säga att jag tror INTE att det blir speciellt tuff k&o"
31
Stall Våmb
Axevalla

Jag hoppas ju att det blir som du säger så klart. Om Ulm Karsk får täten hyfsat billigt borde han i stort sett vara oslagbar...
Reply
dujorha Posted: 2013-08-08 12:01:26 Edited(1): 2013-08-08 12:20:29 Answer to: "Jag hoppas ju att det blir som du säger så klart. Om Ulm Karsk f"

Tja..de är nog så..men dirigerar Bergharn sina trupper som han har gjort förr o här kan han lätt offra en "bonde "för att uppnå vinsten så tror ja han försöker...! Skolös har Ulm varit djäkligt bra...får dom banka på skorna för att spara några hovar så är han nog kokt..! Kollat upp lite närmare...favon kan tappa det här...finns en del med hyvssad form..!
Reply
phipe Posted: 2013-08-08 12:17:03 Answer to: "Tja..de är nog så..men dirigerar Bergharn sina trupper som han h"
31
Stall Våmb
Axevalla

Vem ska offra sig menar du? Tror det bara är ettan som kan hålla ut Ulm Karsk från start, men Westerholm borde ju vara grymt nöjd med rygg ledaren, framförallt då den hästen går bra bakifrån, plus att det är OS. Svarar han ut Ulm karsk anar jag onda ugglor i mossen...

Sen finns det ju en möjlighet att nån Bergh-häst går upp och sätter tryck på Ulm Karsk, men även vid hårt tempo får Ulm Karsk svårt att förlora tror jag.
Reply
dujorha Posted: 2013-08-08 12:22:47 Answer to: "Vem ska offra sig menar du? Tror det bara är ettan som kan hålla"

Kanske Erik...brukar få fart på sina kameler från start o här kan ju han hjälpa till...han blir ialla fall inte bannad för de av Bergharn...i Visby fick Ulm svar o en smygis slog av honom..!
Reply
Soberano Posted: 2013-08-08 12:35:42 Answer to: "Kanske Erik...brukar få fart på sina kameler från start o"

Tror man på en sån körning så glöm inte Greenstar som satt fast med rubbet kvar sist och är klart uppåt i form. Vann denna tävlingsdagen ifjol och spurtar alltid vasst när han får smyga med och tempot hålls uppe.
Reply
dujorha Posted: 2013-08-08 12:48:36 Edited(1): 2013-08-08 12:58:14 Answer to: "Tror man på en sån körning så glöm inte Greenst"

Ja noterar...här ska man studera värmning o provstart o skoinfo...är ju de enda lopp som man kan göra så innan inlämning o de ska man alltid göra för att kolla av dagsformen nog sagt ! Kommer att kolla upp va Uffe säger...fattades lite hos Oracle..o han fick gå sig trött...går framåt av den starten..så ny tryckare är nog att vänta på ledaren..!
Reply
dujorha Posted: 2013-08-09 10:35:35 Edited(5): 2013-08-09 10:53:50

Stor risk för omsättningstapp...V75 på Onsdag Valla o Finaler Örebro lördag..ATG spelar högt för att ta igen spelminskningen..! De lär gå ner rejält..! Nu gör man va som för att dra upp intresset...Gamle Stickan får "köra" en häst,Flemming lånar ut.. i första V75:avd....Gamla kompisen Bernt får också..kravla sig upp i jollen...! O se på fan..Fröken 100 % får köra också...Heja Helen du slår gubbarna lätt !! Feta Thomas räknar ja inte med...haha...! Varför Erik är med i det här gänget förstår ja inte...!
Reply
dujorha Posted: 2013-08-10 10:38:05 Edited(1): 2013-08-10 10:41:30

Vass o Kass hade flera Vassa....o risk för Jackis är de...går Ulm in som dom tror..o Nahar så lutar de åt Jackis..ja kan inte sitta vid datan idag..så de får bli en snabb inlämning...2 kuponger en flerkupong o en gardera kupong...Claes var med på Vass o Kass o drog till med sig själv som Vass...tittade lite bort mot Erik som sa kass..o tyckte hans styrning var bra...vet inte ja..Håller mig till ursprungs tipset på ena kupongen 2 o 6 så får vi se...går kort i flera lopp tycker de är ojämna lopp med max 2 eller 3 bra hästar...förutom avd. 4...lycka till idag !!
Reply
Soberano Posted: 2013-08-12 09:30:07 Answer to: "Vass o Kass hade flera Vassa....o risk för Jackis är de...gå"

Blev kört som jag trodde men Oracle var betydligt bättre än jag räknat med. Första barfota och 2 sekunder bättre..... Greenstar passa nästa gång, riktigt stark spurt på den!
Reply
[ 1 ]