Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> 5-startlistor

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-03-02 21:31:10

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att startlistorna borde innehålla de 5 senaste starterna och inte bara 3.

Riktiga banprogram innehåller 5 starter, startpoäng räknas för 5 senaste starterna, anledningen att den del program (ej banprogram) i verkligheten bara har 3 starter är för att spara pappersutrymme - här finns inga sådana begränsningar, det ger mer information och överblick för spel utan att gå in på varje enskild häst och det ser helt enkelt trevligare, bättre och mer informativt ut. Såklart ska det vara 5-startlistor och inte 3-startlistor.

Dessutom borde hästens medel listas på varje häst redan i startlistorna så man slipper klicka in på varenda häst för att kolla hästens medel om man ska spela i loppet, eller helt enkelt se vad man möter för motstånd. Även om medlet inte betyder allt så betyder det en hel del. Det blir en massa jobbigt klickande om man varje gång ska klicka in sig på 12 olika hästar och sedan tillbaka igen varje gång, speciellt om servern svarar trögt. Det sparar ju också kapacitet på servern (=24 sidladdningar om man ska gå igenom ett lopp).

Det finns också plats för att i startlistorna visa respektive lopps förstapris (som i verkliga program, då det säger en hel del om motståndet hästen mött).
Reply
Posted: 2008-03-06 14:59:58

Became a member: 
Forum posts:
jag tycker det är bra som det är.
Reply
Posted: 2008-03-06 15:00:18

Became a member: 
Forum posts:
Men däremot borde hästarnas Medel synas kan jag hålla med dig om.
Reply
Posted: 2008-03-06 19:28:58

Became a member: 
Forum posts:
Även om det är bra så kan det ju bli ännu bättre, varför inte göra det jättebra

Det är ju enkla uppdateringar, bara lite extra info att lägga ut som redan finns i databastabellerna.

Kom på en sak till när jag ändå håller på:
"Senaste lopp" borde även inkluderas i "Tidigare lopp" också för att redovisningen ska bli mer enhetlig och tydlig. Viss info saknas ju också i senaste lopp: odds och huvudlag.
Möjligtvis skulle huvudlag kunna pressas in i startlistan också för att verkligen få med allt...

Med alla dessa små tillägg skulle det inte bara vara bra utan perfekt och magnifico
Reply
[ 1 ]