Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> KUSKAR

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2010-11-07 18:58:01 Answer to: "ta bort anders cristiansson oxå TA MED RICHARD L JANSSON ROBERT ERIKS"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag kommer inte ta bort kuskar med dålig form och ge mig en riktigt bra motivering till varför just Anders Christiansson inte ska vara med men Robert Eriksson(vem är det?) ska med istället.....
Reply
Venice Posted: 2010-11-07 19:05:30
736
Labyrinth
Halmstad

Became a member: 2010-05-15
Forum posts: 51
Soberano, tack för att du pensionerade Dennis Ek.

Jag vet att kuskarna har mycket stor inverkan på loppresultaten.

Ett försök till att utveckla vad jag menar. se nedan. Obs är ett exempel.

Ett lopp vilket som helst har 12 st hästar som får plats i loppet.
De som äger de 12 hästarna får välja kusk i turodning så att den häst som har högst poäng väljer först. Sedan näst högst. Tredje högst osv... Alla har chans att välja 5 kuskar.
Rankingen som jag tycker går till så här. Den kusk som väljs först får 5 p. Den som väljs tvåa får 4 p. Den som väljs trea får 3 p osv. Om det är 100 hästar som anmäls till loppet och alla 100 skulle välja Örjan K som 1:a val skulle den kusken få 500 p. Om de hade valt Esa H som andra val hade den kusken fått 400 p. Om någon person av de 100 hade valt Dennis Ek när han var aktiv hade han fått 1 p. De flesta andra kuskar hade hamnat poängmässigt emellan 400 p och 1 p.

Då menar jag att den häst vars kuskval redan är upptaget av bättre rankade hästar får kuskar i den turordning de hamnar i poängrankingen.

Låter detta rimligt?
Reply
Mancher Posted: 2010-11-07 19:14:09 Answer to: "Soberano, tack för att du pensionerade Dennis Ek. Jag vet att kuska"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Vet ej om jag gillar nån direkt förändring gällande kuskarna. Visst är det surt att på förhand veta att man inte kan vinna loppet med en usel kuskform. Det ställer ju dock samtidigt krav på en själv att man får vara noggrann med matchningen, studera hästar, vilka lopp andra väljer att starta i, hur mycket det brukar vara anmält till sådana lopp etc. Skulle kännas alldeles för simpelt annars, och dessutom meningslöst.
Reply
kent2010 Posted: 2010-11-07 20:11:19 Answer to: "Jag kommer inte ta bort kuskar med dålig form och ge mig en riktigt b"

Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
okej men lägg till då richard l jansson i spelet o roland jansson tack
Reply
larockma Posted: 2010-11-15 18:19:56

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Jag anser att det är bra nu som det är. Speciellt nu i Storloppen där det finns en internationell lista och välja bland. Det räcker tom för sista rankade normalt, att med lämpligt kuskval få en kusk med acceptabel form runt 7-8. Som det var förut, kanske det fanns bara ett fåtal med ok form, t. ex. var hästar med rankval 8-12....tvungna att tävla med kuskform som i princip gjorde dem chanslösa på en framskjuten placering. Kändes inget kul att välja kusk med form 5 bara för att få deltaga...
Reply
Posted: 2011-04-27 08:45:03

Became a member: 
Forum posts:
vet några finlänadre som är proffs från tamprer är seppo sarkola sami sandberg tuija irri och sverige är ju många fler som är bra som tino ärling antti väisänen sami saarela
Reply
Posted: 2011-04-27 09:08:06

Became a member: 
Forum posts:
ja tino ärling har börjat bra kör lopp mera o mera hela tiden finns väl hanna oloffson också..danne jansson som är lärling hos åke lindblom
Reply
Posted: 2013-02-25 18:22:04

Became a member: 
Forum posts:
hej jag saknar några kuskar på åby travet

tre amatör kuskar
Olof Thorson
Conny Gustafsson
Wulcan Emil

två proffs kusk
André Eklundh
Alm Mathias

sen halmstad kuskar
amatör kusk

Johansson Håkan B
Lähdekorpi Hanna
Nilsson Bengt A
Lönn Christer
Wallgren Yngve
Landén Stefan

proffs o lärlings kuskar halmstad
Wallin Jörgen S
Svensson Johan

skulle var trevligt om man kunde lägga in dom och kanche uppdater ban för bana
om det går set att det är intakt med visa banor kanche fins fler namn men det var dessa som jag kom på när jag sktev

mvh robert
Reply
spanarn Posted: 2013-03-01 23:20:45 Answer to: "hej jag saknar några kuskar på åby travet tre amat&ou"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Hej Labbe, ge gärna förslag på värden för skicklighet och offensivhet så ska jag se vad jag kan göra.
Reply
1   2   3   [ 4 ]