1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2012-02-05 19:10:20  Vilken Vivo per lei? Team Skåne? Den osålda som ingen ville ge ett bud på kriterieauktionen e. Olimede ?
Answer to: "Vilken Vivo per lei? Team Skåne? Den osålda som ingen ville ge "
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis, ser riktigt fin ut i träning och provloppet var också bra. Stor och fin travare som har fin gång.
Kommer troligen ut i mars/april
Man kan i alla fall drömma tills motsatsen är bevisad. Men lasse är riktigt nöjd och detta året har han laddat!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-05 20:22:47  precis, ser riktigt fin ut i träning och provloppet var också bra. Stor och fin travare som har fin gång.
Kommer troligen ut i mars/april
Man kan i alla fall drömma tills motsatsen är bevisad. Men lasse är riktigt nöjd och detta året har han laddat!
Answer to: "precis, ser riktigt fin ut i träning och provloppet var också br"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har också en som kommer ut då så fram tills dess kan man ju hoppas iaf. Men varför blev den osåld? Någon defekt i exteriören?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-05 20:37:39 Edited(1): 2012-02-05 21:10:43  Har också en som kommer ut då så fram tills dess kan man ju hoppas iaf. Men varför blev den osåld? Någon defekt i exteriören?
Answer to: "Har också en som kommer ut då så fram tills dess kan man "
|
Became a member:
Forum posts:
|
gissar på priset
stall courant ville inte direkt släppa den gratis, kostade en del.
Extreriören är klart fin, inget problem alls vad jag sett eller hört om. Storvuxen travare och med tanke på det så vart jag klart imponerad av att den höll ihopp så pass bra i travet när den kvalade som 2 åring, september var det tror jag.
Men i regel så vet man vad man får från stall courant, levererar bra hästar hela tiden. Var Lasse som valde häst och sedan han jobbat och känner courant så blev det en bra affär hoppas jag.......även om sådana inte finns inom trav 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-05 22:33:40 Edited(1): 2012-02-06 11:31:40  gissar på priset
stall courant ville inte direkt släppa den gratis, kostade en del.
Extreriören är klart fin, inget problem alls vad jag sett eller hört om. Storvuxen travare och med tanke på det så vart jag klart imponerad av att den höll ihopp så pass bra i travet när den kvalade som 2 åring, september var det tror jag.
Men i regel så vet man vad man får från stall courant, levererar bra hästar hela tiden. Var Lasse som valde häst och sedan han jobbat och känner courant så blev det en bra affär.
Answer to: "gissar på priset :)
stall courant ville inte direkt släppa de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han blev osåld vilket betyder att ingen bjöd utgångspriset ens vilket är väldigt ovanligt på korrekta hästar. Alltså inget återrop. Med största sannolikhet skev i frambenen eller nåt.
Personligen skulle jag aldrig köpa av Courant, Menhammar mfl. Anders Ström köper väl ca 20 dyra och grymt fina ettåringar varje år. Du kan ju räkna med att de han säljer ur sin egen uppfödning inte håller deras höga krav på exteriören. Precis samma som Hultman som redan handplockat grädden ur Menhammar. Övriga defekta skräpet säljer de på auktion. Inte många Menhammar stjärnor som tränas av andra än Hultman direkt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-06 15:21:28  Han blev osåld vilket betyder att ingen bjöd utgångspriset ens vilket är väldigt ovanligt på korrekta hästar. Alltså inget återrop. Med största sannolikhet skev i frambenen eller nåt.
Personligen skulle jag aldrig köpa av Courant, Menhammar mfl. Anders Ström köper väl ca 20 dyra och grymt fina ettåringar varje år. Du kan ju räkna med att de han säljer ur sin egen uppfödning inte håller deras höga krav på exteriören. Precis samma som Hultman som redan handplockat grädden ur Menhammar. Övriga defekta skräpet säljer de på auktion. Inte många Menhammar stjärnor som tränas av andra än Hultman direkt...
Answer to: "Han blev osåld vilket betyder att ingen bjöd utgångspriset"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror ju inte direkt att någon lurar på lars i nilsson en skithäst, var ju han som fixade hästen till oss och han hade ju kunnat köpa vad som helst. Är ju trots allt han som ska stå med skiten sedan, då han är vår nya tränare i team skåne.
Kan i alla fall säga att hästen ser klart fin ut, tränar väldigt bra och sköte provloppet på ett mycket bra sätt. Hade jag inte gillat hästen med extreratör, stam, provloppet och summan den kostade så hade jag inte köpt in mig.
Men vi får se som sagt.........Spännande ska det bli i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-06 17:19:26 Edited(1): 2012-02-06 18:28:09  Tror ju inte direkt att någon lurar på lars i nilsson en skithäst, var ju han som fixade hästen till oss och han hade ju kunnat köpa vad som helst. Är ju trots allt han som ska stå med skiten sedan, då han är vår nya tränare i team skåne.
Kan i alla fall säga att hästen ser klart fin ut, tränar väldigt bra och sköte provloppet på ett mycket bra sätt. Hade jag inte gillat hästen med extreratör, stam, provloppet och summan den kostade så hade jag inte köpt in mig.
Men vi får se som sagt.........Spännande ska det bli i alla fall.
Answer to: "Tror ju inte direkt att någon lurar på lars i nilsson en skith&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle aldrig påstå att ni medvetet blivit lurade men har du aldrig varit misstänksam mot 1) att köpa häst av Anders Ström den svensk som kanske köper mest häst varje år och 2) att ingen ens ville lägga utgångsbudet på Kriterieauktionen. Dessa 2 saker hade iaf fått mig att rygga tillbaka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-06 19:02:12  Skulle aldrig påstå att ni medvetet blivit lurade men har du aldrig varit misstänksam mot 1) att köpa häst av Anders Ström den svensk som kanske köper mest häst varje år och 2) att ingen ens ville lägga utgångsbudet på Kriterieauktionen. Dessa 2 saker hade iaf fått mig att rygga tillbaka.
Answer to: "Skulle aldrig påstå att ni medvetet blivit lurade men har du al"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har stort förtroende för lasse och hans val av häst. Är ju inte den första hästen han köpt av courant sedan han slutade där, och det har gått bra tidigare. Men om det är något fel på hästen så är jag nog blind, tycker den såg väldigt fin ut i loppet och träningsrapporterna är väldigt bra.
Jag är optimistisk i alla fall, sedan har jag ingen koll vad gäller kriteriaauktionen och vad utgångsbudet var där??  . Jag vet i alla fall vad vi betalade och det var en del,,,, men hästen ser fin ut och har väldigt intressant stam. Har Olimede som en av mina favorithästar till exteriatör och morsan var efter mack lobell.
Oavsett hur dyrt eller billigt man handlar så är det lotto, i värsta fall så har vi i alla fall en fin häst att titta på

|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|