[ 1
]
|
dent
|
Posted: 2012-01-02 11:20:12
|
Became a member: 2011-04-08
Forum posts: 201
|
Kunde inte vincennes köra 2-3 hela dagar där kulmen hade varit Prix d`Zonen den sista dagen.
Prispengarna kunde ju varit 100% högre dessa dagar och varit utformade så att alla kan ha en chans att starta någon häst. I prix d´Zonen kunde vi ju ha kriterierna minst en miljon insprunget för start och 1,5 miljoner i första pris.
Tycker det kan vara en rolig ide vad tycker ni??. Kom nu med en massa synpunkter är ni snälla.
|
|
Reply
|
|
Chanteur
|
Posted: 2012-01-02 14:14:04
|
Became a member: 2010-11-14
Forum posts: 2
|
Jag tycker det är en bra ide. Skulle göra spelet ännu intressantare. Gärna 2 st B-lopp ala France först med en hygglig prissumma.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2012-01-04 17:17:05 Edited(1): 2012-01-04 17:23:23  Jag tycker det är en bra ide. Skulle göra spelet ännu intressantare. Gärna 2 st B-lopp ala France först med en hygglig prissumma.
Answer to: "Jag tycker det är en bra ide. Skulle göra spelet ännu intres"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Känns inte som vi behöver fler storlopp i dagsläget.
Sen tycker jag som vanligt att det franska storlopp som finns i detta spel borde vara öppet för ston och stängt för valacker .
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2012-01-04 18:30:18
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Tycker också marknaden är mättad med storlopp. Däremot tycker jag som många andra att 5-åringssäsongen är för svår då det egentligen bara finns Golden Five, och den räcker inte. Som 5-åring kan hästarna i de allra flesta fall inte heller gå ut och trava mot världseliten hur som helst. Även Gulddivisionen känns för svår.
Och Stoeliten borde ha mycket större vinstsumma, särskilt kvalen. 80k är för lite för att man ska vilja anmäla äldre ston som istället kan springa i Diamant. Kanske 200k för kvalen och 500-600k i finalen? Nuvarande 80k är ju som ett söndagslopp.
Och som vanligt; laga Elite Race! Även om den springs ungefär som i verkligheten så går det ut över spelbarheten. Man blir bara förbannad när man har nån minut på sig att välja kusk till finalen, sen är det för sent och man är fast med kusken man sprang med i kvalet. Jag fick bittert erfara det för två etapper sedan (tror jag det var).
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-01-05 06:32:25
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller också med, blir svårt att peta in mer storlopp om man ska kunna matcha någorlunda sansat, utan man får i så fall döpa om befintliga eller göra om dom kanske med 2 heat + final t.ex
Sen håller jag verkligen med dig Grenka ang. stona, de är t.o.m utestängda från Bon Bon, inte kul för dom som har ett sto som stjärna ( som jag t.ex  ) nämen sen också det där om Stoeliten 80 lax är ju löjligt lite, mindre än ett Deltalopp på söndagar. Så stona behöver kompenseras av ngt slag, det finns stolopp max 250.000 och många tjänar ju det som 3 åring....sen då, vad ska de göra när de har 260 lax och är 4 år?? stoeliten eller max 500.000 mot hingstar...skitmånga som fastnar där tills det lossnar men kan vara 8 år då. Så typ Golden stoet vid 5 år skulle kanske vara något, eller Gyllene Stoet eller nått, för det skulle vara kul om det fanns ett lopp för hingstar o ett för ston, där vinnaren i respektive koras som Travzonens bästa sto och hingst
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-01-05 06:36:01
|
|
Håller också med, blir svårt att peta in mer storlopp om man ska kunna matcha någorlunda sansat, utan man får i så fall döpa om befintliga eller göra om dom kanske med 2 heat + final t.ex
Sen håller jag verkligen med dig Grenka ang. stona, de är t.o.m utestängda från Bon Bon, inte kul för dom som har ett sto som stjärna ( som jag t.ex  ) nämen sen också det där om Stoeliten 80 lax är ju löjligt lite, mindre än ett Deltalopp på söndagar. Så stona behöver kompenseras av ngt slag, det finns stolopp max 250.000 och många tjänar ju det som 3 åring....sen då, vad ska de göra när de har 260 lax och är 4 år?? stoeliten eller max 500.000 mot hingstar...skitmånga som fastnar där tills det lossnar men kan vara 8 år då. Så typ Golden stoet vid 5 år skulle kanske vara något, eller Gyllene Stoet eller nått, för det skulle vara kul om det fanns ett lopp för hingstar o ett för ston, där vinnaren i respektive koras som Travzonens bästa sto och hingst, t.ex de 10 mest intjänade i resp klass får mötas.....nej jag vet inte, nu blev det för mycket....bättre pengar för stom i förs. till stoelit iaf och kanske ett max 500.000 för bara ston också, slipper de få se tufft vid 251.000 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2012-01-05 11:16:33
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
Tycker även jag att det räcker med storlopp trots att jag inte ens har kommit med eller kvalat in till något någon gång.
Hade hellre sett att det blev fler lopp för hästar som tjänat bra/vunnit storlopp tidigare, med som tappat sina startpoäng och nu är redo för pension, för att det är näst intill omöjligt att komma tillbaka, trots att hästen kanske vunnit flera storlopp 6 starter innan.
T.ex. Alla. Minst 500.000. Max 50 startpoäng och med vinstsumma lika varierande som i de andra loppen. 25-50k.
Som det är nu ser det ju ut såhär: Hästen har tjänat säg 920.000. Hästen har tappat alla sina startpoäng pga 3 oturliga galopper, blivit oplacerad i ett lopp och fått en liten pytteslant i sista. Detta trots att den varit ute och vunnit flera lopp med flera 100.000 i första pris tidigare. + ev. banrekord? Säg att den nu bara har 3 startpoäng. Vad gör man? Anmäler till ett max 5 startpoäng lopp? 5000:- i första pris. Hoppas man får en bra kusk och sen anmäla till ett max 20 startpoängslopp med 5000:- i förstapris. Och igen till samma lopp. Vad ska jag nu göra? Anmäler jag till ett max. 1.000.000 lopp med 15 startpoäng så är det ju kört i vilket fall eftersom jag lär få en sämst kusk 29 gånger av 30. Även om vinstsumman i detta lopp är så låg som 25.000. Summa kardemumma blir ju att man kan man pensionera alla hästar som inte sprungit in något på 5 starter. Oavsett i hur hög klass hästen sprungit tidigare.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-01-05 13:10:28
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast jag måste ändå lägga in en kommentar gällande stolopp. I diamant på lördag kom jag med på 88 poäng och får köra om 200 tusen. I stoelitens första försök så kom man med på 64 poäng. Jag tycker inte att det är nödvändigt med ännu fler lopp som bara är öppna för gamla ovilliga ston. Bra ston startar i Guld och andra storlopp och de som är snäppet under får tjäna pengar i stoloppen. Grand prix bon bon kanske är undantaget, släpp in stona och stäng ute valackerna är väl helt ok för mig.
Däremot så behövs det klonas mer treåringslopp i början av etappen så att alla får komma ut. Lägg in en spärr så att de som redan är uttagna i ett lopp automatiskt hamnar sist i ranken så att inte de som råkat få poäng helt plöstligt startar 2 dagar i rad medan andra hamnar utanför. IRL så är halvrader de som sist kommer med oavsett poäng, för in det!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-01-06 02:53:19  Fast jag måste ändå lägga in en kommentar gällande stolopp. I diamant på lördag kom jag med på 88 poäng och får köra om 200 tusen. I stoelitens första försök så kom man med på 64 poäng. Jag tycker inte att det är nödvändigt med ännu fler lopp som bara är öppna för gamla ovilliga ston. Bra ston startar i Guld och andra storlopp och de som är snäppet under får tjäna pengar i stoloppen. Grand prix bon bon kanske är undantaget, släpp in stona och stäng ute valackerna är väl helt ok för mig.
Däremot så behövs det klonas mer treåringslopp i början av etappen så att alla får komma ut. Lägg in en spärr så att de som redan är uttagna i ett lopp automatiskt hamnar sist i ranken så att inte de som råkat få poäng helt plöstligt startar 2 dagar i rad medan andra hamnar utanför. IRL så är halvrader de som sist kommer med oavsett poäng, för in det!
Answer to: "Fast jag måste ändå lägga in en kommentar gällan"
|
|
Håller med om 3 åringarna Soberano, den har jag flaggar för åtskilliga ggr så man nästan gett upp...nej var mer det där med stona varför de stängs ute ur Bon Bon...för när det gäller äldre ston var det inte mkt mer än en kompensering där men det är absolut inte etta på min lista heller utan det är för 3 åringarna i början.
När det gäller yngre ston står jag dock fast att det blir tufft för de som pga av en andraplats i breeders t.ex sen ej har mer stolopp...alltså jag snackar 3 åriga eller väldigt orutinerade 4 åringar, där finns ett lopp för ston max upp till 250.000....men det blir svårt för dom som har 251.000 pga de sprungit in en bra sudd i ett tidigt storlopp...pga andra galoppera eller nått 
Det är där man ser många fastna i ett fack och håller på några etapper för att komma upp till halvmillen. Så jag efterlös bara ett max 500.000 för enbart ston....men det var bara en åsikt, mig personligen har jag inga ston där.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|