1
[ 2
]
|
|
Posted: 2011-12-30 15:01:42  Hur var de nu Ready ? Vart man bättre tippare av att ha kört häst eller känna till någon kamel lite närmare... 
Answer to: "Hur var de nu Ready ? Vart man bättre tippare av att ha kört h&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Tycker att Speltorsk gav ett bra svar på din fråga, jag anser inte att man blir en bättre tippare av att ha kört häst, dessutom har jag bara kört en av hästarna i loppet, inte alla. Klart jag känner till Hazelmere bättre än andra eftersom jag kört henne, men jag kan inte jämföra henne med de andra hästarna eftersom jag inte kört dem, vet bara att hon är en bra häst.  Den tidigare diskussionen gällde dessutom ifall man blir en bättre tippare av att ha kört häst, vilket jag vidhåller att man inte blir.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 16:04:15  envisas? Bara för att jag inte håller med dig?
Är en aktiemäklare/analytiker som får tillgång till insiderinfo per automatik en duktig mäklare? Eller får han en fördel just avseende dom aktierna som hans insiderinfo avser?
Självklart har alla nytta av insiderinfo om en häst, men bara för att får tillgång till den blir man inte en mer kompetent tippare. Dina färdigheter som spelare påverkas ju inte av infon. Bara dina möjligheter att göra en bedömning av vinstchanserna i det enskilda loppet.
Stig H är ett bra exempel på en person med extremt mkt hästkunskaper OCH kunskaper som kusk. Han har dessutom tillgång till insiderinfo. Är han en bra tippare? Nej. Han suger fett. Visst blir man förvånad, men så är det. Med tanke på hans bakgrund borde han väl vara en av Sveriges bästa tippare med ditt resonemang.
Det gäller att ha känsla för att jämföra olika hästars kapacitet mot varandra (inte bara i sig själva), analysera loppet och sedan bedöma vinstchanserna mot strecken. Har du inte dessa förmågor så spelar det inte ngn roll om du får veta att häst X har ätit dåligt igår.
Edit: jag ger dig en sak. Man kommer nog snabbare upp till en skamgräns som spelare om man har häst och travkunskaper. Så att man slipper göra nybörjarmissarna som hur strykningar påverkar spåren, vilka spår som är knepiga för stora hästar osv.
Answer to: "envisas? Bara för att jag inte håller med dig?
Är en akt"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Haha ni är för "gulliga" ta fram Stickan som tippare..han ägnar inte en tanke åt spel !! Har fullt upp med att träna häst ..o gulla med ägarna..när man frågar om hans åsikter i liven så kan han rätt mycket men jag lyssnar hellre på en "objektiv" person som försöker ta in hela fältet..o följt upp hästarna..man har med Stickan som en kändis mer eller mindre...va jag försöker få upp här på zonen är att inte se ner på spelare oavsett "kulör" klart är att vissa lopp är så svåra att bedömma att all skicklighet i världen inte hjälper..för mycket variabler o slump som spelar in !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 16:12:04
|
|
Ta de senaste storvinnarna..en chanssystem o ett "rejält" stort reducerat system..kunskaperna var kanske inte så stora hos någon...likväl så sitter man där med en rejäl slant !! 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-12-30 16:17:11  Ta de senaste storvinnarna..en chanssystem o ett "rejält" stort reducerat system..kunskaperna var kanske inte så stora hos någon...likväl så sitter man där med en rejäl slant !! 
Answer to: "Ta de senaste storvinnarna..en chanssystem o ett "rejält" st"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Här skulle jag säga att...slumpen tillkommer. Dock så får man försöka påverka detta faktumn...kunskapsmässigt så missar man 1-2 vinnare vid utdelningar och tala om. Däremot kan man beakta detta i reducerade system. Bara o ta med ett antal "kameler" pga av läge,kusk etc etc samt sätta krav därefter på sitt system...typ max 1 av sistnämnda...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 16:22:31  Här skulle jag säga att...slumpen tillkommer. Dock så får man försöka påverka detta faktumn...kunskapsmässigt så missar man 1-2 vinnare vid utdelningar och tala om. Däremot kan man beakta detta i reducerade system. Bara o ta med ett antal "kameler" pga av läge,kusk etc etc samt sätta krav därefter på sitt system...typ max 1 av sistnämnda...
Answer to: "Här skulle jag säga att...slumpen tillkommer. Dock så f&ari"
|
|
Inte så dumt alls..håller med dig.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 21:23:05
|
|
Peter kamel ser riktigt fin ut..här kan de va lite sos varning.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 22:30:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CALYPSO BLUE CHIP
S 1, CALYPSO BLUE CHIP
|
Omgångens bästa spik eller? vem är det emot? Vet inte vem som kan trycka upp tempo? läges gynnad spets chans och hemma bana = vinst?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 22:45:53  Omgångens bästa spik eller? vem är det emot? Vet inte vem som kan trycka upp tempo? läges gynnad spets chans och hemma bana = vinst?
Answer to: "Omgångens bästa spik eller? vem är det emot? Vet inte vem s"
|
|
Ja så här kvällen innan så säger inte ja emot.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 23:09:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Access, vad röker du för något? Bjuda?  - Det här vinner 5:an och lätt dessutom - Stark häst som haft lite snedtändningar - Imorgon är det utgång på allt - Champagnen betald min vän.
Att den ska spetsa är helt omöjligt, Sexan spetsar hur lätt som helst om kusken bara träffar snett - 5:an vänder upp och springer före 1:an.
Men 5:an tar det här, med respekt för Readys kunskaper så ska jag binda upp mig på 4:an med - Annars hade jag hamrat in 5:an.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 23:29:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
En häst som bara fullföljt 7 lopp i sin karriär & dessutom ett 3-årigt sto på V75. Inte känns det så riktigt hett. Alldeles för stor favorit & saknar hårdhet för att vinna på V75. Damerna på tillägg måste ju ha minst lika fin chans som småflickorna där framme.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 23:45:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du får ju hålla med om att ett treårigt sto aldrig har så stor chans som imorgon kväll som "treåring" eller är det mina hjärnspöken som lurar mig att tro att det finns logik bland mina hjärnspöken?
Du är hård som en anabol-dörrvakt om du inte släpper in ett treårigt sto imorgon kväll, Det är ju bara timmaar kvar tills hon är fyra
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 01:52:05  Du får ju hålla med om att ett treårigt sto aldrig har så stor chans som imorgon kväll som "treåring" eller är det mina hjärnspöken som lurar mig att tro att det finns logik bland mina hjärnspöken?
Du är hård som en anabol-dörrvakt om du inte släpper in ett treårigt sto imorgon kväll, Det är ju bara timmaar kvar tills hon är fyra
Answer to: "Du får ju hålla med om att ett treårigt sto aldrig har s&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
känner du av trollvarningen? ett nyårstroll må hända?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 06:15:13 Edited(1): 2011-12-31 06:57:06  känner du av trollvarningen? ett nyårstroll må hända?
Answer to: "känner du av trollvarningen? ett nyårstroll må hända?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Troll, här finns inga troll? - Haschtomte kanske, men tagga ner min vän, Jag kan väl gå förbi Bellevue och handla ditt system och göra en BONG på din BONG.
Som sagt 5-4 är strecken, något annat behöver man inte strecka och man är inget troll innan man är avslöjad som en bluff och eftersom du har (När du skriver här inne) ett ego likt en sliskig tjackis så är jag lite förvånad att du inte ser storheten hos 5:an - Det tyder på två saker - Du missbrukar amfetamin eller du har ADHD? Och missbrukar amfetamin..
Vart är dina vanliga "Ska sluta med trav om 5:an vinner" eller "Om 5:an vinner så ska jag kalla dig" ?  Jag är han som slutade förra veckan när han grälade med vafan han heter - Han som äter falukorven "på" sin dator - Duharja eller något sådant. Jag rökte ner mig totalt och gör en comeback under falskt namn och eftersom jag är all Peace, Love and Understanding så går det inte att reta mig "bruschan"  eller så kanske jag är FF - Förlåtande Folke. Alla sköna pjäser ni har skrämt iväg här inne.
Troll min vän - Paranoid Baby - "Tjackis" 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 13:59:17  Troll, här finns inga troll? - Haschtomte kanske, men tagga ner min vän, Jag kan väl gå förbi Bellevue och handla ditt system och göra en BONG på din BONG.
Som sagt 5-4 är strecken, något annat behöver man inte strecka och man är inget troll innan man är avslöjad som en bluff och eftersom du har (När du skriver här inne) ett ego likt en sliskig tjackis så är jag lite förvånad att du inte ser storheten hos 5:an - Det tyder på två saker - Du missbrukar amfetamin eller du har ADHD? Och missbrukar amfetamin..
Vart är dina vanliga "Ska sluta med trav om 5:an vinner" eller "Om 5:an vinner så ska jag kalla dig" ?  Jag är han som slutade förra veckan när han grälade med vafan han heter - Han som äter falukorven "på" sin dator - Duharja eller något sådant. Jag rökte ner mig totalt och gör en comeback under falskt namn och eftersom jag är all Peace, Love and Understanding så går det inte att reta mig "bruschan"  eller så kanske jag är FF - Förlåtande Folke. Alla sköna pjäser ni har skrämt iväg här inne.
Troll min vän - Paranoid Baby - "Tjackis" 
Answer to: "Troll, här finns inga troll? - Haschtomte kanske, men tagga ner min v&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
trolldryck tebax på dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 15:45:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
högt V odds det va på beverly boko då. andra häst på strecken
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-31 15:53:56
|
|
Den här skulle ja inte ha garderat...vinner säkert nu !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-31 15:56:20
|
|
Skit varför garderade ja den här...hoppas på hög utdelning så är de när de är jackpott !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 16:12:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CALYPSO BLUE CHIP
S 1, CALYPSO BLUE CHIP
|
Bästa spiken!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-12-31 16:13:35
 Den här skulle ja inte ha garderat...vinner säkert nu !! 
Answer to: "Den här skulle ja inte ha garderat...vinner säkert nu !!:("
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-31 16:20:25  Bästa spiken!
Answer to: "Bästa spiken!"
|
|
Ja sos.. 
|
|
Reply
|
|
1