Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Vem döjler sig bakom

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Andynalan Posted: 2011-09-25 01:09:48 Edited(2): 2011-09-25 01:10:43

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Nu har jag varit aktiv här i snart 4 år. Jag har skrivit drygt 6000 inlägg och diskuterat travtips och annat med folk som jag inte har en aning om vilka de/ni är.

Vem är snubben som kallar sig dujorha och skriver 200 inlägg om dagen och hatar Atg och kallblod?
Vilka är Travspanarn och Folke som hackar på varandra som ett gammalt kärlekspar?
Vilka är Soberano och B_Good som håller koll på forumet och aldrig stavar fel i sina inlägg?
Vem är chokladkaka som har varit med sedan jag hittade hit?
Vem är tommie som har stenkoll på flodhästarna?

Jag vet bara vem Andynalan är.
Reply
phipe Posted: 2011-09-25 11:46:28 Answer to: "Nu har jag varit aktiv här i snart 4 år. Jag har skrivit drygt 6"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Bra att du tog upp det, har ställt dessa frågor till mig själv också.
Reply
B_Good Posted: 2011-09-25 14:31:40 Edited(1): 2011-09-25 14:38:04

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Haha mycket bra fundering!
Stavar jag aldrig fel? Inte tänkt på det.. (men nu när jag skrev detta inlägg märker jag nu att jag faktiskt raderar pretty mycket o korrigerar).

Jag tycker att det finns ganska mycket travkunnade på den här sidan o undrar hur många "experter" vi har här egentligen. Det känns som det borde va nåra stycken som faktiskt jobbbar med trav o tips.
En annan sak jag funderar över är alla dessa "passiva" medlemmar som mest bara läser på forumet o gör ett inlägg per halvår. Vilka är de? Hur många inlägg ser man egentligen från de som ligger top20 i oddsjakten? Vissa av namnen har jag nog aldrig sett inlägg från.
bossebast, Fingal, hobgoblinface, Crosby, rundis, alfonzo, ogan, Polajsen, Pisdalicker, MaKe, larockma, hogan, Gidde_Palema, Klanke, B_Good, saab2000, moagnes, benny_haags_fanclub, Chappi, Guzze1. Vilka är de?

Annars upptas ju forumet mest av "mr 10000"-Dujorha som är glad men vag, nåra icke namngivna envist o aggressivt debatterande användare och mig som konstant gnäller på dessa om att de inte får göra si eller så.

Det känns som merparten på forumet är män i varierande ålder (säkert från 14 -70) o många ifrån malmö (enligt en tråd jag hittade) men sen då? Hade varit väldigt kul o veta mer..

Nu blir detta en novell men jag måste oxå ta upp valet av bild till sin profil.
Själv har jag en konstig närbild på gamle travaren Daily Telegraph som gick som sällskapshäst åt en kompis häst och var den enda hästrelaterade bild jag hade på mitt dator när jag startade här på zononen för mååååånga timmar sedan. Men feta apor, fetton i lådor, en glad Björn Goop, kattbilder o vissa av dem med grodor på huvudet och alla möjliga travekipage har också fått representera min bild av folk under flera år nu. Konstig världsuppfattning men så är det.. O jag hatar verkligen när folk byter profilbild..
Reply
Dark_horse Posted: 2011-09-25 15:23:15

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Kul tråd och jag håller med om att det skulle vara intressant att veta lite mer om vad det egentligen är för folk man "umgås" med här inne. Några som har lust att kliva ut ur garderoben och berätta lite om sig själva? Jag kan börja.

Jag är en kille på 22 år som har bott i Stockholm i hela mitt liv, tills för en månad sedan då jag flyttade till Uppsala för att plugga till civilingenjör. Därav kommer jag att vara mindre aktiv här inne framöver, dels för att jag inte har så mycket tid över till travet och dels för att studentekonomin inte tillåter travspel i större utsträckning. Hur fan ska jag överleva detta..?

Började spela på trav när jag var 11 år (förbjudet, jag vet, men det var pappa som betalade mitt spelande tills jag fyllde 18) Fick sju rätt första gången den 29 juni 2002, 13 år gammal. Det var en omgång då Victory Tilly vann en guldfinal och Malabar Circle Ås slog igenom genom att skrällvinna långa E3. Ca 13 000 vann jag den gången, vilket var enorma pengar i den åldern. Det är fortfarande mitt starkaste travminne när det gäller spel, även om jag har tagit hem större vinster efter det.

Tycker nog att jag kan en hel del om trav, däremot är jag inte mer än en genomsnittligt duktig (eller dålig?) spelare. Min starkaste sida är nog att hitta spikar, men jag faller ofta på att jag inte är tillräckligt påläst på omgången som helhet.

Så, nu vet ni lite om mig iaf, får se om någon mer känner sig manad
Reply
B_Good Posted: 2011-09-25 18:59:15 Edited(1): 2011-09-25 22:09:30

147d 5h 47m har jag varit inloggad på zonen!!

Läskigt värdelöst liv man lever!

Orsaken till detta låtsasliv är följande. Jag har under många år jobbat natt på akutpsyk i Visby och mellan tröstandet, fikande o brottningen är det mycket dötid på en 11timmarsnatt och för att inte tala om de nätter jag varit ledig men ändå hållt dygnsrytmen så därav har mitt engagemang på zonen och för trav i allmänhet växt helt opropotionerligt i brist på annat.

Sedan ett år har jag flyttat till växjö o blivit en 7-4 arbetare på DHL istället då flickvännen sen 8år börjat plugga musik här. Detta innebär att jag har mindre tid för zonen men kan ändå lägga ner löjligt mycket tid då vi inte har barn o jag inte känner nån här i stan direkt.

Angående mitt travkunnande så är det hårt jobb o massivt informationsinskaffande som ligger bakom. Jag kan inte så mycket om trav egentligen (är tillochmed lite rädd för hästar) men gillar siffror och att arbeta metodiskt o systematiserat. Bokför o räknar på allt som går med varierande resultat. (utvecklas stadigt i min kurva som travtorsk)

Vann ca 40000 FÖRSTA gången jag testade v75 (kanske 15år sen) o är fast sedan dess. Har haft många små-7or genom åren o den största är på 41019kr. Väntar ännu på the big one.
Spelar nästan uteslutande v75 o suger på alla andra spelformer som vinnare, dubblar osv..

Hur sorgligt det än må låta så är trav egentligen min enda hobby när jag tänker på det.
O om jag räknar rätt så är 147d 5h 47m ca 1% av mitt liv! Läskigt..
Reply
Posted: 2011-09-25 20:54:11

Became a member: 
Forum posts:
skulle allt bra vilja veta vem folke är, men man får ju inte allt i livet
Reply
Andynalan Posted: 2011-09-25 22:49:59 Edited(1): 2011-09-25 22:51:16

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Kan väl blotta mig lite jag med då

18-årig grabb från småland. Bor i veckorna i Växjö där jag pluggar sista året på gymnasiet. Estetisk linje med inriktnng på Musik. Spelar bas i ett band med några polare men kan även spela piano, trummor och gitarr på ganska "hög nivå".
Mitt travintresse ligger väl lite i släkten då farsan ägt och äger häst i liten skala. Jag hittad sedan till SULKY.NU som var en sida som liknade denna men lades ned för ca 2-3 år sedan. Där fanns också ett forum oh dåbörjade man ju nacka lite med folk och skriva in lite låtsasspel för att sedan titta vid 21.30 på 4plus om man vann något
På den vägen är det.
Min skönaste vinst kom en vanlig tisdagkväll när jag satt hemma vid datorn. var väl 15 år då. Hade precis lärt mig använda reduceringsprogrammet "Hjälp på traven" så jag gjorde en v5a till jägers på50 rader och bantade ner den till 20 rader/konor. Lämnadein den på farsans konto och kollade på liven. 5 rätt och 9300 kr fick jag in. Var helt sjukt att sitta med spik på favoriten i sista med värdet på 6000kr. Uncle Joes Jet med Jocke lövgren var först en gång i loppe, på mållinjen! Fan va jag skrek då

Har vunnit större vinster efter det men den var ändå skönast.

Jag spelar även en hel del poker på kvällarna. Tycker sjäv att jag är ganska duktig och ofta tar rätt beslut, men man har ju väligt ofta otur.....

Alltså, MUSIK är mitt största intresse, därefter kommer trav och poker.

Fotnot. RED HOT CHILI PEPPERS är det sjukaste jag har hört. Det är så jäkla bra så jag dör. Har nog lyssnat på alla deras låter minst 300 ggr. Ni som missat RHCP har missat vad bra musik är!!!
Reply
Soberano Posted: 2011-09-26 11:44:44 Edited(1): 2011-09-26 11:53:02 Answer to: "Nu har jag varit aktiv här i snart 4 år. Jag har skrivit drygt 6"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det heter DÖLJER inte DÖJLER

Jag bor i Spanien för tillfället, är 34 år och har 2 döttrar. Växte upp 2 km från Hotings travbana och blev intresserad på allvar av trav när min syster började med travhästar och farsan skaffade häst. Deläger en häst som inte gör mycket väsen av sig och har kört en del även om det blir långt mellan gångerna numera.

Jag har inte vunnit några stora pengar och är ingen bra spelare men hoppas kan man ju. Jagar för mycket skrällar och dom sitter inte så ofta tyvärr. Har satt en tvilling till över 400ggr och en dubbel till 300ggr och nån sjua som gett kaffepengar. Tycker ändå att jag har ganska bra koll när jag väl har tid och ork att gå igenom loppen och tycker att jag har lite känsla för hästarna MEN är kass på att sätta ihop bra system och vara konsekvent och discplinerad när jag spelar.

Hur kan jag ha så många timmar på Travzonen? Jobbar med datorn på och loggar alltid in det första jag gör när jag börjar och loggar inte ut under resten av dan. Kommer dessvärre bli betydligt färre timmar framöver då jag blir arbetslös och med en 4 månaders bebis hemma så misstänker jag att möjligheterna till Travzon och ATG live under dagarna kommer bli ganska Begränsade.....

Avateren föreställer Farsans häst när han tar andra raka på Umåker förra året.
Reply
Posted: 2011-09-26 21:48:09

Became a member: 
Forum posts:
Själv undrar jag vart är JoNgYL !?!??
Reply
B_Good Posted: 2011-09-26 21:50:04 Answer to: "Själv undrar jag vart är JoNgYL !?!?? :D"

Han tröttnade o har fått sitt konto raderat.
(om han inte lever ett diskret zonenliv under hemlig identitet vilket jag tror att en del gör ibland)
Reply
Post removed Posted: 2011-09-27 01:59:28   Answer to: "Haha mycket bra fundering! Stavar jag aldrig fel? Inte tänkt på"
Posted: 2011-09-28 11:26:16

Became a member: 
Forum posts:
jag vet vem folke är. en mycket kompetent analytiker som figurerat under annat nick långt tillbaka.
Reply
Posted: 2011-09-28 12:05:16 Answer to: "jag vet vem folke är. en mycket kompetent analytiker som figurerat und"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
okej, men vem är då denna Folke om den riktiga Folke figurerat under annat nick
Reply
Soberano Posted: 2011-09-28 12:07:38

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Alla som inte tänkt dela med om sig själva och bara vill veta saker om andra tycker jag kan öppna en egen tråd.......
Reply
Posted: 2011-09-28 12:08:31 Answer to: "okej, men vem är då denna Folke om den riktiga Folke figurerat u"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
tror inte du var med på den tiden då "Folke" fanns här under annat nick. Vill han vara anonym så är det väl så. Men det är väl den enda jag vet vem det är IRL av de som ni skrev om tidigare i tråden.
Reply
Posted: 2011-09-28 12:16:27
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan skjuta.
30-år bosatt i Hudiksvall varit intressarad av trav i sedan barnsben då min far och farfar hade travhästar hemma. Fick som barn följa med på tävlingar och på den vägen är det.
Har haft ett stall (min far och farbror) tillsammans med Ola Bergström som då var ekonomiansvarig? (osäker på titeln) på Solvalla, stallets namn var Stall Hattrick (osäker på stavning, kan ha varit utan c).
Bästa hästen vi fick fram var Sunny J. Hade också något hyfsat kallblod.

Spelmässigt har det blivit lite småvinster och största trasvminnet är när L'Amiral Mazun vann Elitloppet och vi hade gått all-in som helgens sista spel, skönt upplopp...
I övrigt är det sport i allmänhet och fotboll i synnerhet som gäller, även poker är ett stort intresse.
Reply
Posted: 2011-10-10 17:05:26

Became a member: 
Forum posts:
Skriver ju inte här längre för att jag likt Jongyl tröttnade på allt tjafs och bråk här. Men läser fortfarande inlägg och är fortfarande med i Oddsjakten. Nu har det ju lugnat ner sig en del (även om Travspanarn och Folke fortfarande är i luven på varandra). Jag kanske kommer tillbaks ngn gång. Men nu har det blivit en period med mindre spelande och mindre analyserande pga mycket jobb och annat.

Är 38 år.
Bor i Stockholm.
Gift, och har två barn.
Jobbar med försäljning.
Har tidigare spelat poker som semiproffs och haft ett pokerföretag, men la av pga tidsbrist när jag fick mitt andra barn.

Min angreppssätt till travspel: Är en spelare och inte så intresserad av sporten. Förstår att disciplin, järnpsyke och uthållighet krävs för att kunna få den riktigt stora vinsten. Tänker alltid att jag måste orka spela "matematiskt rätt" trots att det innebär att det dröjer länge innan vinsten kommer. Skiter i kaffepengar, spelar för att vinna miljoner. Hoppas tålamod betalar sig.

Mitt nick kommer från gamla polare och är ett ironiskt smeknamn som syftar på Polisen.
Reply
Posted: 2011-10-11 09:56:35 Edited(1): 2011-10-11 09:58:09

Became a member: 
Forum posts:
OK, har väl varit medlem på sidan sedan den startade tror jag. Eller hur är det stig-henry? Gissar på 6 år? Mitt föra nick sålde jag till en annan på zonen då jag för tillfället hade det bästa travstallet i spelet. Tror jag fick 1000-2000kr

26 år gammal
malmö
sambo, och har 2 katter
Jobbar som lagerchef
Första gången jag spelade v75 för 100kr så vann jag 8000kr efter att ha spikat en 15 oddsare från spår 8.a. Det var så mitt spelande började.

Annars har egentligen alltid sporten varit i centrum då min far och hans bror varit tränare/amatörkusk på jägersro, flera år sedan alla hästar såldes och ett mer normalt liv börjades. Men jag har väl hängt med överallt på banorna och i stallet sedan barnsben, familjen har då haft nära förhållande till ludde, takter och lejon. Därav orsaken till att jag ofta spelar just dem.

Vår bästa häst var Oplev frokjear som drog in det mesta av pengarna och när han lade av så var det inte lönt att fortsätta då vi hade lite oflyt när vi köpte dyrt och hästen visade sig vara full av lösa benbitar. Kostade oss skjortan och mycket tid lades ner........ roligaste vinsten: Oplev vann consulation loppet till danska derbyt. Kunde ha startat i själva derbyt, men tackade nej pga det var helt för lång distans.

Är mer intresserad av sporten och travet än själva spelandet, även om det är kul och jag lägger ner några timmar i veckan på att analysera.
Reply
Posted: 2011-10-11 12:11:47 Answer to: "OK, har väl varit medlem på sidan sedan den startade tror jag. E"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Ditt förra stall registrerades -07, så 5år. Och du fick enligt egna uppgifter då du sålde 1200kr för stallet.
Reply
[ 1 ]