Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V64 systemet

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2008-02-15 08:24:57 Edited(1): 2008-02-15 08:25:18

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6899
att ni aldrig tröttnar. Jag har hört alla argument för hur bra och dålig Goopen är. Håller väl delvis med båda. Ibland har han en förmåga att få fart på en häst som många andra saknar och åtminstone på sistone har han slängt sina hästar i galopp lite för ofta men men...

Jag tycker det vore intressant att se vilka ni skulle ranka som de 3 bästa kuskarna med en kort motivering. Själv tycker jag det nämligen är svårt att ranka dem inbördes. Tycker de i toppen alla är ganska jämbördiga och att vissa ibland kör med flyt eller kanske snarare kör hästar i form.
Reply
Posted: 2008-02-15 10:03:47

Became a member: 
Forum posts:
Kusklista topp-5
1. Jonny Takter (vinner i de stora loppen, kör sällan bort en häst. Bäst i sverige när han är nykter!)
2. Erik Adielsson (en allround kusk som oftast tar tillvara sin häst på bästa sätt)
3. Örjan Kilström (kusken jag skulle använda om jag hade starthäst, kör aldrig "ihjäl en häst", kanske inte alltid så kul för spelarna men ALLTID bra för hästägaren/tränaren.)
4.Björn Goop (vinner mest lopp i sverige, offensiv och bra upploppskusk)
5. Robert Bergh (frejdig kusk, som aldrig sover bort en hästs chanser....)

Tränarlista topp-5
1.Stig H Johansson (överlägsen i att bedöma en hästs kapacitet i tidig ålder, konsekvent i sitt icke startande av 2-åringar. Alltid med i de stora årgångsloppen.)
2.Kari Lähderkorpi (otrolig i sitt matchande av hästarna, åker över hela sverige. Får fart på flera "trötta" när han får dom i träning.engagerad)
3.Timo Nurmos (otroligt att han kan ha så bra starthästar då han inte har de bästa förutsättningarna, ofta med i årgångsloppen)
4. Åke Svanstedt (tuff i träning, och tänker alltid på sina hästägare.)
5. Robert Bergh (bra på unghästar, tuff i träning. bra mot hästägarna)

Detta är Min lista och mina tankar, åsikter får förekomma.......men sakliga sådana!!
Reply
Nijo Posted: 2008-02-15 11:43:48

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Samma kusklista har jag, även om jag tycker att det är svårt att ranka med alla våra fina kuskar i sverige.......Finns hur många som helst, Torbjörn,söderkvist, calle, Uhrberg!, Johan Untersteiner!, med flera.........

Tränarlistan är dock annorlunda för mig:
1: Stig H
2: ludde
3: svanstedt
4: Nurmos
5: Bergh
6: Kari

men som sagt, även svårt där då alla är bra på olika saker och har olika metoder för att nå framgång.
Reply
tommie Posted: 2008-02-15 12:17:05 Edited(1): 2008-02-15 12:26:46
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
1.Björn Goop (behöver inte kommenteras, Följ travet så förstår ni)
2.Johnny Takter (Kör otroligt snyggt, Får ut mycket av hästarna med små medel)
3.Ulf Ohlsson ( Antingen är han ruggigt underskattad eller så glöms han bort.)
4.Örjan kihlström ( Hatar att han sitter fast så ofta, men han är sveriges bästa storloppskusk för där är det inga som vågar vara lika iskall som honom och då löser det sig)
5.Erik Adielsson ( samma motivering som stig henry)

Plats 3-5 är ruskigt svår att ranka.
Reply
Posted: 2008-02-15 12:28:16

Became a member: 
Forum posts:
vet att flera av de andra kuskarna håller U.Ohlsson högt.. är nog lite underskattad, men å andra sidan så måste Söderqvist, Jansson och Uhrberg placeras under samma kategori kuskar som Ulf..
Reply
tommie Posted: 2008-02-15 12:29:10 Answer to: "vet att flera av de andra kuskarna håller U.Ohlsson högt.. är nog lite u"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Absolut!
Reply
Posted: 2008-02-18 00:04:47

Became a member: 
Forum posts:
Kuskarna ja...
Svårt att ranka beroende på om man ska ranka dem mest spelvärda kuskarna eller de skickligaste?

1. Björn Goop
2. Örjan Kihlström
3. Stefan Söderkvist
4. Johan Untersteiner
5. Per Lennartsson

Men det dära går i vågor en del för mig.

Mest överskattade är i alla fall;
Erik Adielsson, Johnny Takter, Håkan Eriksson, Åke Svanstedt (han kör galet för ofta)...

Bästa tränarna

1. Börjde BS Johansson/Catrin Fajersson
2. Kent Knutsson
3. Stig H
4. Olle Goop
5. Åke Svanstedt

Även detta pendlar lite men KK och BBSJ glöms ofta bort.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-18 00:25:43 Edited(1): 2008-02-18 00:26:32

minns att du sade för någon/några månader sedan att Takter var kanske vår bästa kusk i sverige, du har ändrat dig för att?

Takter och Erik är våra bästa kuskar, kör mycket sällan dåligt och det kan man knappast säga om Goop som kör bort hästar till höger och vänster.

Du kanske missade några av Takters styrningar i lördags? värlsklass,,,,,bland annat i V5 loppen. Att man sedan inte alltid har tillräckligt bra häst är en annan sak. Har man bara en tillräckligt bra häst så kan man kosta på sig att ligga i 3.e spår första 500 meterna bara för skoj skull, kolla på Goop och King of spader, det var en riktig skitstyrning.

Får väl nästan säga att Goop borde skämmas efter styrningen med FOLS också, särskilt när Torbjörn säger efteråt att han hade kunnat tänka sig att släppa spets men att ingen kom fram och ville överta. Nä, Goop tyckte att det var bättre att sitta i dödens, GRYM TAKTIKER!
Reply
Posted: 2008-02-18 10:22:11

Became a member: 
Forum posts:
kent knutsson före Stig H????? jaja..
Reply
Posted: 2008-02-18 15:39:46
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Haha visste jag skulle "reta" upp er lite med den listan.
Det jag vill säga är att Kent Knutsson och Börje BS är mycker underskattade.

NIJO: Takter är mycket bra, men inte så bra som "alla" vill få det till.

Oj, världsklass att köra till spets och sedan varva på 19 och vinna, ja vi har våra olika värderingar.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-18 21:11:43

jo, för att få överta spets och varva på 1.19 gör aldrig goop? haha
Reply
Posted: 2008-02-18 22:18:51 Answer to: "jo, för att få överta spets och varva på 1.19 gör aldrig goop? haha"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Men säger jag att det är kusksegrar då? Goddag YXSKAFT.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-18 22:53:27

men du säger att Goop är sveriges bästa kusk och det är så flertalet av hans segrar ser ut.
Reply
1   2   [ 3 ]