Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> tränarbyte?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-12 15:03:02

Became a member: 
Forum posts:
ska man byta tränare till hästen efterhand som man tränar olika saker som tränarna har som specialite eller ska man köra med samma tränare hela tiden och alternera träningen utan att han har det man tränar som specialite?
Reply
Soberano Posted: 2008-02-12 15:17:22 Answer to: "ska man byta tränare till hästen efterhand som man tränar olika saker so"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag brukar försöka byta efter träningsmetod. Har hört att skillnaden är ganska liten men har du möjlighet att anpassa träningen efter tränare så är det det mest optimala.
Reply
Posted: 2008-02-12 15:24:43

Became a member: 
Forum posts:
ok. är det nån vits att ha en superkuse om man har tränare med en stjärna? kan dom förvalta den hästen eller förstör dom den bara?
Reply
Posted: 2008-02-12 15:41:33

Became a member: 
Forum posts:
träningen blir bara inte lika effektiv men hästenblir inte sämre utav det
Reply
Posted: 2008-02-13 00:05:13

Became a member: 
Forum posts:
Nyckel, har du en så kan du ju alltid behålla den, men jag skulle nog t.ex. inte lägga några stora pengar på en 1-2-åring på auktionen om jag sedan bara hade kassa tränare.

Bättre köpa billiga 4-5-åringar då som ändå kan springa in lite pengar på en säsong. Har du lite tur hittar du små fynd där med. En del hästar har matchats dåligt, eller verkar helt enkelt bara tända till rätt som det är.

Fast å andra sidan är ju unghästarna kanske lite roligare, så det är så klart man gärna vill ha några 3-åringar i träningen som man hoppas kan bli något,
Reply
[ 1 ]