Skulle det tillåtas så skulle snittutdelningen på 7 rätt antagligen stiga och snittudelningen på 5 och 6 rätt sjunka. Det skulle bli fler jackpotomgångar och högre utdelningar på 7 rätt. Vilket ju skulle göra ATG glada. Så skicka in det förslaget du.
Då kanske någon frågar sig varför det skulle bli så? Jag är visserligen inte säker på detta, men jag misstänker starkt att det finns en avtagande marginalnytta i storleken på systemen för snittspelaren som spelar matematiskt. Att öka antal rader med 10 gör inte att det blir 10 ggr så stor chans att få 7 rätt. Detta kan möjligtvis vara fallet med reducerade system, men tror inte att det gäller matematiska system.
Däremot misstänker jag att det ökar chansen att få 5 eller 6 rätt på ett helt annat sätt. utan att ha suttit och testat detta i excel så borde chansen att få 5 och 6 rätt öka med mer än 10 ggr om systemets storlek ökas 10 ggr. I vart fall när det gäller 5 rätt. (6 rätt är jag mer osäker på

.
Eftersom jag är ute efter stora utdelningar och gärna vill ha jackpotomgångar, så är förslaget bra för mig.
En intressant vinkling på detta är ju att använda V7. Då får man ju 2,5/10-delar av potten. Kan ju vara en bra kombo för en spelare som vill öka chanserna men ändå kunna vinna en bra slant.