[ 1
]
|
|
Posted: 2011-03-18 22:09:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här tnkte jag vi kan ha lite diskussioner kring misstänkta stallkörningar, samt stallkörningarnas vara eller icke vara.
Tänkte börja med att ta upp J-O Perssons styrning med Faksen J;R i V65-3 idag där han håller igen i andra ytter och släpper ut (?!) Ulf Ohlsson med Hallsta Lotus. Tycker det är bedrövligt mot de spelare som hade listat ut att Aldermarin skulle ta ledningen av Hallsta.
Jag spelade inte själv idag men kan förstå om någon är upprörd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 23:18:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då tar jag åter igen upp Olle goops körning mot Colombian Necktie med Premier League i syfte att garantera vinsten för Global Investment. Årets fulaste. INte nog med att han sabbade PL:s chanser, dessutom körde han slut på CN.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-18 23:41:19  Då tar jag åter igen upp Olle goops körning mot Colombian Necktie med Premier League i syfte att garantera vinsten för Global Investment. Årets fulaste. INte nog med att han sabbade PL:s chanser, dessutom körde han slut på CN.
Answer to: "Då tar jag åter igen upp Olle goops körning mot Colombian "
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller verkligen med, men det där är ej första ggn som fam. Goop hjälper varann klumpigt, men det är skönt att det uppmärksammas, en del tycker ju denne lille BG e så duktig på det han gör o så oskyldig för han behöver inte göra ngt som e såå bra....men där ser man att även i de lugnaste vattnen simmar dom fula hajarna omkring.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-19 09:42:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Ett helt godtyckligt regelverk där de aktiva själva tilldöms tolkningsföreträde..
"Men zlatan försökte du verkligen nå bollen o inte sparka på killen?"
"-Ja jag lovar jag spelade för bästa möjliga placering"
Jävla skit. O jag föraktar mig själv för att jag spelar på det.
Om det nödvändigtvis ska va så att de inblandade aktiva är de som ska få bestämma så kan man väl vända på regeln? Har samma tränare fler hästar i ett lopp måste han köra för "mest pengar till stallet" dvs då kan man som spelare va lugn i att stallkörning kommer förekomma och spela på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 11:23:59  Ett helt godtyckligt regelverk där de aktiva själva tilldöms tolkningsföreträde..
"Men zlatan försökte du verkligen nå bollen o inte sparka på killen?"
"-Ja jag lovar jag spelade för bästa möjliga placering"
Jävla skit. O jag föraktar mig själv för att jag spelar på det.
Om det nödvändigtvis ska va så att de inblandade aktiva är de som ska få bestämma så kan man väl vända på regeln? Har samma tränare fler hästar i ett lopp måste han köra för "mest pengar till stallet" dvs då kan man som spelare va lugn i att stallkörning kommer förekomma och spela på det.
Answer to: "Ett helt godtyckligt regelverk där de aktiva själva tilldöms"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle vara ett vettigt förslag och jävlar vad intressant loppen skulle bli  . Ludde börjar köra "lagetapper" med sina hästar i de stora ungdomsloppen där de avlöser varandra i ledning för att alla ska dra nytta av att få lifta med en bit 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-19 11:31:16  Skulle vara ett vettigt förslag och jävlar vad intressant loppen skulle bli  . Ludde börjar köra "lagetapper" med sina hästar i de stora ungdomsloppen där de avlöser varandra i ledning för att alla ska dra nytta av att få lifta med en bit 
Answer to: "Skulle vara ett vettigt förslag och jävlar vad intressant loppen "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Precis! Trav som det ska vara! 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-03-19 14:04:36
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Detta är en del av vad man som spelare skall beakta vid spel....thats it.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 14:32:21  Detta är en del av vad man som spelare skall beakta vid spel....thats it.
Answer to: "Detta är en del av vad man som spelare skall beakta vid spel....thats "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så du menar att de som hade listat utatt Hallsta skulle bli av med ledningen skulle ha räknat med att Faksen J:r skulle hamna i andra ytter, ta upp i den positionen och släppa ut Hallsta? Kanske jag som är oerfaren vad det gäller att köra loppen i huvudet men för mig känns det som ett osannolikt scenario att räkna ut...
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-03-19 15:30:00
|
|
Detta svar gäller rent generellt...jag spelar enbart V7 på lördagar..det lopp du refererar till har jag ingen aning om...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-20 14:21:59  Detta är en del av vad man som spelare skall beakta vid spel....thats it.
Answer to: "Detta är en del av vad man som spelare skall beakta vid spel....thats "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du har mkt kloka åsikter Larockma, men i detta fall tycker jag att du har lite fel.
Spelarnas utmaning är att lista ut hur bra en häst är för dagen, hur hästarnas kapacitet kan jämföras med varandra och hur loppet ska bli kört.
Att göra detta är svårt nog med de förutsättningar som gäller: "att varje kusk ska verka för bästa möjliga placering för sin uppsittning". Börjar andra syften och intressen komma in i bilden så blir det omöjligt att klura ut hur loppet blir kört eftersom det är en dold agenda som vi som spelare måste ta hänsyn till. Dels är vi inte tankeläsare så vi kan inte veta hur om en kusk tänker att ni ska jag sabba för den konkurrenten och gynna min stallis, och dels blir de möjliga kombinationerna av tänkbara scenarion plötsligt mångt fler. Med alltför många möjiga scenarion börjar det närma sig slumpen.
Detta gör att vi som analyserar loppen plötsligt inte har ngn fördel av att göra så; utan blir då jämbördiga med alla de spelare som struntar i analysen över hur loppet blir kört och bara tittar på hästarnas kapacitet.
Dessutom ökar stallkörning risken för att någon med insiderinfo om att kusken planerar att sabba för en annan eller gynna en tredje, får en otillbörlig fördel.
Det viktigaste skälet till att stallkörning är negativt är att det minskar "marknadens" förtroende för travet, när kuskarna uppenbarigen inte följer de givna förutsättningarna och bryter mot spelets regler.
Så stallkörning skulle kunna jämföras med otillbörlig kurspåverkan eller insiderhandel inom aktiemarknaden.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-03-20 23:04:36
|
|
I all min enkelhet, ville jag bara påpeka att så länge som möjligheten tillåts, så finns alltid den risken med i bilden att ta i beaktande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-20 23:55:19  I all min enkelhet, ville jag bara påpeka att så länge som möjligheten tillåts, så finns alltid den risken med i bilden att ta i beaktande.
Answer to: "I all min enkelhet, ville jag bara påpeka att så länge som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, du har helt rätt i det.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-21 20:08:25  Du har mkt kloka åsikter Larockma, men i detta fall tycker jag att du har lite fel.
Spelarnas utmaning är att lista ut hur bra en häst är för dagen, hur hästarnas kapacitet kan jämföras med varandra och hur loppet ska bli kört.
Att göra detta är svårt nog med de förutsättningar som gäller: "att varje kusk ska verka för bästa möjliga placering för sin uppsittning". Börjar andra syften och intressen komma in i bilden så blir det omöjligt att klura ut hur loppet blir kört eftersom det är en dold agenda som vi som spelare måste ta hänsyn till. Dels är vi inte tankeläsare så vi kan inte veta hur om en kusk tänker att ni ska jag sabba för den konkurrenten och gynna min stallis, och dels blir de möjliga kombinationerna av tänkbara scenarion plötsligt mångt fler. Med alltför många möjiga scenarion börjar det närma sig slumpen.
Detta gör att vi som analyserar loppen plötsligt inte har ngn fördel av att göra så; utan blir då jämbördiga med alla de spelare som struntar i analysen över hur loppet blir kört och bara tittar på hästarnas kapacitet.
Dessutom ökar stallkörning risken för att någon med insiderinfo om att kusken planerar att sabba för en annan eller gynna en tredje, får en otillbörlig fördel.
Det viktigaste skälet till att stallkörning är negativt är att det minskar "marknadens" förtroende för travet, när kuskarna uppenbarigen inte följer de givna förutsättningarna och bryter mot spelets regler.
Så stallkörning skulle kunna jämföras med otillbörlig kurspåverkan eller insiderhandel inom aktiemarknaden.
Answer to: "Du har mkt kloka åsikter Larockma, men i detta fall tycker jag att du"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kanon ! Instämmer , bra slutrader !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-22 12:21:30  Här tnkte jag vi kan ha lite diskussioner kring misstänkta stallkörningar, samt stallkörningarnas vara eller icke vara.
Tänkte börja med att ta upp J-O Perssons styrning med Faksen J;R i V65-3 idag där han håller igen i andra ytter och släpper ut (?!) Ulf Ohlsson med Hallsta Lotus. Tycker det är bedrövligt mot de spelare som hade listat ut att Aldermarin skulle ta ledningen av Hallsta.
Jag spelade inte själv idag men kan förstå om någon är upprörd.
Answer to: "Här tnkte jag vi kan ha lite diskussioner kring misstänkta stallk"
|
|
Fick tydligen 4 000 i böter för detta tilltag !! Att kalla dessa JOP lopp för tävling är magstarkt bara de !! Några "stora" figurer styr o ställer o alla tittar på !! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-22 13:52:48
|
|
Det är ju förbjudet med medveten stallkörning, kan bli ett jäkla liv om en vanlig tränare skulle göra det....men i Goops fall ror jag nog att det är mer tillåtet och små böter utdelas för att släta över det, att ha med de i beaktningen om vilka kuskar det är får man ha, helt klart.
Men sen om det är snyggt och kan förstöra travet på sikt är en annan sak, men där är jag helt o hållet emot den typen av lopp....pappa Olle skulle köra Premier League för bästa möjliga placering, och att då i Gulddebuten gå upp o toktrycka på Colombianen i dödens är knappast vad den hästen skall ha för upplägg för bästa möjliga, men som sagt, han gjorde det ju för att Global Investment skulle vinna utan strid, och skulle man börja låta sådant ses mellan fingrarna är man farligt ute, det kommer ju att tänjas och bli mer o mer av den varan i loppen då, samt annat kanske som inte har här att göra.....skulle vara jäkligt tråkigt om folk får den synen på trav som de fått både i USA och Italien, där de har fullt sjå med att få banorna att gå runt pga av utebliven publik, vi har nyligen haft den debatten i Sverige vad som skall göras för att få folk att besöka banorna igen efter ATG Live bl.a som tagit bort stor del av publiken, men skulle sen etik o moral också ifrågasättas, kan det bli dödsstöten för Svensk Travsport.
Det gäller att ta ställning, vare sig man är spelare eller fans. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-22 15:01:33  Det är ju förbjudet med medveten stallkörning, kan bli ett jäkla liv om en vanlig tränare skulle göra det....men i Goops fall ror jag nog att det är mer tillåtet och små böter utdelas för att släta över det, att ha med de i beaktningen om vilka kuskar det är får man ha, helt klart.
Men sen om det är snyggt och kan förstöra travet på sikt är en annan sak, men där är jag helt o hållet emot den typen av lopp....pappa Olle skulle köra Premier League för bästa möjliga placering, och att då i Gulddebuten gå upp o toktrycka på Colombianen i dödens är knappast vad den hästen skall ha för upplägg för bästa möjliga, men som sagt, han gjorde det ju för att Global Investment skulle vinna utan strid, och skulle man börja låta sådant ses mellan fingrarna är man farligt ute, det kommer ju att tänjas och bli mer o mer av den varan i loppen då, samt annat kanske som inte har här att göra.....skulle vara jäkligt tråkigt om folk får den synen på trav som de fått både i USA och Italien, där de har fullt sjå med att få banorna att gå runt pga av utebliven publik, vi har nyligen haft den debatten i Sverige vad som skall göras för att få folk att besöka banorna igen efter ATG Live bl.a som tagit bort stor del av publiken, men skulle sen etik o moral också ifrågasättas, kan det bli dödsstöten för Svensk Travsport.
Det gäller att ta ställning, vare sig man är spelare eller fans. 
Answer to: "Det är ju förbjudet med medveten stallkörning, kan bli ett j"
|
|
Att storstallen suger upp bra hästar som sedan ska supporta stallets stjärnor i loppen...farlig utveckling men än har inte travets "härdsmälta" som någon så föraktfullt kallade trogna travbesökare för..gett upp ! O det är väl penningens galna magi som inte släpper !! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-23 13:56:25  Att storstallen suger upp bra hästar som sedan ska supporta stallets stjärnor i loppen...farlig utveckling men än har inte travets "härdsmälta" som någon så föraktfullt kallade trogna travbesökare för..gett upp ! O det är väl penningens galna magi som inte släpper !! 
Answer to: "Att storstallen suger upp bra hästar som sedan ska supporta stallets s"
|
|
Också ett rätt sätt att se på det....money talks....always!! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|