Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Andelspel V75 Malmö

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2010-10-21 13:33:27

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag skulle nog ev kunna vara intresserad om upplägget är funktionellt. Jag bor dock inte ens i sverige så några torsdagskvällsmöten kan inte bli aktuella. Jag tror att ut och inbetalningar är ganska lättlösta. Den som inte fört över pengar innan fredagkväll kl 18.00 (som ex) är inte med den veckan. Inne i andelsspelet är alla sina egna vilket innebär att alla har sitt "eget" konto ditt alla vinster utbetalas automatiskt och du för enkelt (och kostnadsfritt) över beloppet till andelskontot varje vecka. Man har en administratör/inlämningsansvarig som går ändra varje vecka genom att SAMTLIGA andelsspelare godkänner detta och på så vis ändras den som kan lämna in. Det bör vara enkelt att spärra spelform och om systemet blir mindre så betalas överskottet tillbaka till respektives konto. Alltså, Man måste ha ett ATG-konto och därifrån sköts alla in och ut betalningar.

Sen hur man kommer överens om systemet är svårare såklart.
Reply
Posted: 2010-10-21 15:06:49 Answer to: "Jag skulle nog ev kunna vara intresserad om upplägget är funktion"

Became a member: 
Forum posts:
Bra idéer Soberano! Hoppas att ATG tänker lika långt!

Spikar borde som sagt inte vara så svårt att komma överrens om och alla borde kunna få plats med en idé i varje lopp då säkerligen flera kommer att ha samma idéer. Sen får man väl helt enkelt diskutera här i forumet fram till en viss tidpunkt, förslagsvis 12.00 fredag. Därefter får den som är ansvarig för systemet den veckan sätta ihop ett system och lämna in det.

Alternativt lägga upp systemförslaget här först och när det har godkänts av 50% av deltagarna i andelsspelet kan det lämnas in, dock senast lördag 14.00 för att det inte ska bli sturl med inlämningen.

I så fall viktigt att alla som är med accepterar de extra idéer som den som tar ut systemet har annars kommer det bli diskussioner i det oändliga. Alla kan ju omöjligt få precis som de vill.
Reply
Posted: 2010-10-21 22:14:20

Became a member: 
Forum posts:
Jag är också intresserad. Men bara om medlemmarna är med och påverkar systemet. Det är ju det som är kul.

Hellst borde det vara reducerade system, inte matematiska. Men det kan vara lite knepigt att kommunicera systemet då på ett bra sätt.

Man kan också ha lite "regler och struktur" för systemet. Några förslag:

- Systemet siktar på att vinna stora pengar, inte på att få 7 rätt så många gånger som möjligt.
- Alltid två spikar.
- Aldrig två storfavoriter som spikar
- Förslag på spikar luftas och sedan röstar medlemmarna om vilka som ska spikas.
- Varje medlem får lägga in en idé i systemet. Dock inte i en avdelning som spikas.
- När spikar och skrällar är bestämda utformar systemansvarig ett system som presenteras och godkänns av medlemmarna med majoritet.

Men det kanske känns för krångligt? Det enklaste är ju alltid om systemkonstruktören bestämmer allt. Men det är inge skoj och då är inte jag intresserad.
Reply
Posted: 2010-10-21 23:02:48 Answer to: "Jag är också intresserad. Men bara om medlemmarna är med oc"

Became a member: 
Forum posts:
Det var ju ganska exekat så vi skrev innan så det låter väl bra

Sen vet jag inte om jag håller med om spikarna på storfavoriterna. Det har ju funnits omgångar där två storfavoriter har vunnit och det ändå gett riktigt bra pengar.
Reply
Posted: 2010-10-21 23:41:34 Answer to: "Det var ju ganska exekat så vi skrev innan så det låter v"

Became a member: 
Forum posts:
haha...Jo, jag vet att det avseende ett par av punkterna var det ni skrev. Ville bara göra det extra tydligt eftersom jag även hade andra förslag.

Visst har det funnits omgångar när två storfavoriter vunnit och det ändå blivit bra utdelning. Men det gäller att spela statistiskt smart. Dom omgångarna är extremt få och man måste välja bort vissa typer av omgångar om man ska kunna maximera sin vinstchans när det väl blir stora pengar.

Att gå emot storfavoriter har extremt bra väntevärde och hade jag fått bestämma helt själv så hade jag gärna haft en regel som innebär att man ALLTID ska gardera storfavoriter och aldrig spika dem. Men jag böjer mig för majoriteten och inser att det typ bara skulle vara jag som skulle vilja ha en sån regel... hehe...

En tumregel brukar vara att om det är två storfavoriter en omgång så vinner båda dessa en av tre gånger och då blir det rutten utdelning.
Reply
Posted: 2010-10-22 09:42:11 Answer to: "haha...Jo, jag vet att det avseende ett par av punkterna var det ni skrev. "

Became a member: 
Forum posts:
Aaa, läste en artikel från expressen nu. I tre av de fem omgångarna som har gett mest utdelning har en av storfavoriterna vunnit (över 70% streckad). I en av de övriga omgångarna vann tre hästar som var streckade över 60 % och i den sista omgången vann omgångens mest streckade häst men han var endast streckad på 63%.

Det motiverar klart ditt argument att inte strecka det två största favoriterna i en omgång.
Reply
Post removed Posted: 2010-10-22 19:05:40   Edited(1): 2010-10-23 20:38:35
Posted: 2010-10-22 21:32:02 Answer to: "Kan tänka mig att vara admin för ett ev.andels spel. Har en lite"

Became a member: 
Forum posts:
Hmm, vem som tar det administrativa ansvaret kan vi väl komma överrens om senare men personligen känner jag att PunchMaxarn står först på tur då det var han som drog igång tråden. Ser dessutom gärna att någon som är mer rutinerad här i forumet är admin då jag känner mer tillit till dem.

Får ursäkta om du tar det som ett påhopp eller liknande men jag har aldrig sett ditt namn i forumet innan och den som ska ha ansvar för pengarnas fördelning vill jag åtminstånde känna 90% tillit till.
Reply
Posted: 2010-10-26 12:23:02

Became a member: 
Forum posts:
Okej- 10 stycken intresserad:

PunchMaxarn
robardo
Andynalan
Dark-Horse
localhero
erichson
8freak
biggen
Soberano
Polajsen

100 kronor var skulle alltså ge 2000 rader.
Vid förslaget om 150 kronor vid jackpottomgång ger det 3000 rader.

Ska vi avvakta och se om det dyker upp något bolagsspel på ATG eller försöka pussla ihop något själva?
Reply
1   [ 2 ]