[ 1
]
|
|
Posted: 2008-01-16 20:45:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker galopprisken på en häst borde minska berodende på hur mycket rutin hästen har, risken borde minska när man startar sin häst efter som den då lär sig hur de ska gå till. Man kanske skulle införa någon sorts gräns tex. att risken bara minskar om hästens form är över 5-6 så att man inte kan starta sin häst 7 dagar i veckan för att minska galopprisken.
Känns idag rätt trist att träna säkerhet.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-16 21:01:08
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vi har varit inne på detta flera ggr, vet ej om förändring är på g eller inte. Min tanke är att dels vanlig träning och även lopp skall hjälpa till att minska galopprisken. kanske till en viss gräns. Olika från häst till häst, vissa kanske aldrig blir helt säkra och vissa kanske svarar väldigt bra på backträning om dom är osäkra pga att dom är svaga. Vissa kanske måste intervalltränas och svarar bättre på det. Kastrering bör också i vissa fall få en mycket osäker hingst stabilare. finns massvis med saker i detta ämnet men jag vet att det är en avancerad apparat att ändra så vi får ha tålamod helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-20 00:07:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Framförallt tycker jag att vid mer rutin så skulle värderna på vinterbana och tung bana ändras!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|