Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-04-14
V64-3 Fyraåringslopp.
5. ALVENA PAMPAS 66% 17
Lennartsson Per
2. NAUGHTY NANNY 25% 51
Adielsson Erik
9. MR JEF FIOR 12% 78
Haugstad Kenneth
8. EWE PALEMA 8% 168
Söderkvist Stefan
6. POWEE E. 7% 116
Takter Johnny
3. CLOUDS ABOVE 5% 165
Ohlsson Ulf
7. ZILAN BOKO 5% 273
Kontio Jorma
4. COWBOY TOOMA 3% 266
Untersteiner Johan
11. JAGUAR RUDA 3% 226
Lindblom Carl-Erik
1. BARALS IT 1% 894
Jansson Torbjörn
10. CENTER RUN 1% 678
Widell Kaj

Senast uppdaterad: 2010-04-14 20:10:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V64-1 Solvalla
V64-2 Solvalla
V64-3 Solvalla
V64-4 Solvalla
V64-5 Solvalla
V64-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V64-3 Solvalla

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Gidde_Palema Posted: 2010-04-14 20:09:46

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Alvena Pampas ramlade undan för att alla hade för stor respekt för den. Förstår inte varför man ska ge bort loppet till en häst som inte är så bra.
Reply
Posted: 2010-04-14 20:10:27 Answer to: "Rätt så ! :D"

Became a member: 
Forum posts:
Med lite flyt så vinner han Men det var nog inte direkt så övertygande som jag trodde. Naughty vinner ju med lucka
Reply
Posted: 2010-04-14 20:48:04 Answer to: "jämför du med scarlets aino? vart finns relevansen i det? naug"

Became a member: 
Forum posts:
Du undrar var relevansen är när du säger att hästen borde vunnit lättare när den fick bestämma i lustempo mot de hästarna.

Var exakt likadant med scarlets aino.

Hur kan du es fråga var relevansen är?

Jämför den prestationen med Scarlets aino som jag sa istället, mötte sämre motstånd av vad nannyn gjorde, fick bestämma i lustempo, får man ändå säga, och jag undna precis för drivning.
Reply
Posted: 2010-04-14 20:50:03 Answer to: "Travspanarn; Uppenbarligen ser vi väldigt olika på travlopp h&"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Det är viss skillnad på att ha olika åsikter och vara helt ute och cykla utan att veta om det.

Aldrig sågat något eller föröskt trycka ner någon som har olika åsikter, det respekterar jag.
Men någon som ser meloner när vi snackar äpplen, där måste man ju ta ståndpunkt och deklarera klart och tydligt att det är ett äpple och ingen melon, eller håller du inte med?
Reply
Posted: 2010-04-14 22:31:31

Became a member: 
Forum posts:
när man ser sådant så slår man vad,,,,,,,,,och förlorar i ditt fall hela tiden travspanarn.....
'
alvena pampas var trög, men knappast trött i mål. Årsdebuten var betydligt bättre än detta loppet.....
Reply
Posted: 2010-04-15 01:02:26 Answer to: "när man ser sådant så slår man vad,,,,,,,,,och f&oum"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
ingen dum kommentar på scarlets aino precis stämde in på det du sågade nannyn på? ne tänkte väll det
Reply
Posted: 2010-04-15 07:20:12
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
men att nannyn var så kass senst spelade självklart in när erik valde att släppa spets, tror knappast han hade släppt spets om naught nanny hade vunnit enkelt i sin årsdebut.

erik vet att spets betyder allt och det är sällan han släpper spets om han tror på minst alilla vinstchans från den.
Reply
Posted: 2010-04-15 13:16:48 Answer to: "men att nannyn var så kass senst spelade självklart in när "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
löjligt att säga att nannyn va kass, hästen var bra i årsdebuten, prova att ha en objektiv inställning när sdu bedömer en hästs prestation för en gång skull.
När man varvar på 20, torr du man vinner med hela upploppet då, när alla hästar springer lika fort till slut? idioti.

varför tror du erik släpepr spetsen till alvena pampas?
Att man ens behöver förklara det för en såkallad "kille med koll" bevisar ju tydligt att du inte har så bra koll så du har. Jag behöver aldrig tro någonting, jag är såpass insatt att jag VET varför kuskarna gör som de gör i loppen.

Erik har sett alvens pampas förr, han vet vilken kanon det är. Oerhört stark med bra inställning.

han släpper ledningen för att

1. Lennartsson kör tills han sitter i spets
2. Han vet att han får en bra rygg
3. Han kör ett orutinerat sto på 4 år som gjort 8 startar och han är inte intresserad av att ha en häst som är tom i mål, och dessutom får sig hästen ett till lopp i kroppen inför kommande uppgifter i år och en bra placering i mål.

Om det är något mer du vill veta så är det bara höra av dig så slipper du spekulera om varför vissa gör saker som de gör.
Reply
Posted: 2010-04-15 20:49:45
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
problem var snarare att övriga hästar sprang snabbar eän NN över uploppet i årsdebuten, det är absolut inget bra tecken när man varvat på 1.20.

Sedan var det inte direkt en fråga egentligen om vafrför du tror erik släppte spets, självklarhet att han släpper till en bättre häst.

Min kunskap behöver vi jnte diskutera travspanarn, men din däremot kan man ifrågesätta ganska grovt tycker jag.
Reply
Posted: 2010-04-16 09:29:09 Edited(1): 2010-04-16 09:53:24 Answer to: "problem var snarare att övriga hästar sprang snabbar eän NN "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Men varför tror du de sprang snabbare?

Jo för att det var ett litet fält och BRA hästar på tillägg.

Har man inget lopp i kroppen och det går så snabbt sista varvet då kan det bli lite stumt sista 50mmeterna, är helt naturligt.
Nej det är ingen självklarhet att man släpper till en bättrehäst, funkar inte alls så i vardagstravet.

Nej, din och min kunskap behöver vi inte ens jämföra, är inte i närheten. Men du har säkert dina stunder med.

Kan berätta en hemlis för dig med, i de allra flesta loppen går det som snabbast mellan 700-300m kvar från mål och inte på upploppet som de flesta säkert tror.
Reply
Posted: 2010-04-16 17:39:24
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
övriga hästar gjorde också årsdebut, menar du att stigH hade blufftränat o inte dem andra?

i vardagstravet fungerar det som så att man släpper spets till ludde, goop och erik, 80% av fallen har dem bästa hästen. Hur du sedan kör när du ska svara spets med skithästar är en helt annan femma.

hemlisen är inte intressant för 5 öre, vart det går snabbast är helt i relation till hur loppen ser ut.

hur stor din kunskap är har vi alla sett i forumen, mer behöver inte tilläggas där.
Reply
1   [ 2 ]