Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Ny person som behöver lite hj&...

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-02-18 17:12:49

Became a member: 
Forum posts:
Är ny här och kan noll komma noll procent om trav, och detsamma om travzonen. Eller det var överdrift, men man kan väl säga att jag behöver lite hjälp för att komma igång. Skulle därför inte tycka illa om lite "nybörjartips" om lite allt möjligt.
Undrade även en sak om träningen. Har två hästar (Dream A Dream & Hard To Catch) vars form aldrig ökar, oavsett vad jag tränar dem i. Har läst att formen ska öka när man tränar, vad är då anledningen till att den sjunker för just dem? Har ju två andra hästar som träningen funkar bra med. Alla går på mineralrikt foder, förutom Lance då som har det med havre.

Tar även emot alla andra, övriga tips som jag kan få. Någonstans måste man ju börja. Kanske kommer fler saker jag vill ha hjälp med senare, det får ni stå ut med. ^^
Reply
B_Good Posted: 2010-02-18 17:19:19

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Det absolut bästa tipset jag kan ge är att läsa igenom reglerna och så mycket du orkar på forumet, nästan alla frågor har ställts gång på gång så man kan hitta information genom att bläddra runt lite.

Angående formen misstänker jag att dina hästar inte startat på 15dagar då kommer de automatiskt tappa form tills de gör en start tror jag..

Intressant att du väljer att spela ett sånt här spel om du inte kan nåt om trav. Spelar du nånting på v75 o så eller hur kommer det sig att du halkade in här?
Reply
Post removed Posted: 2010-02-18 17:19:22
Posted: 2010-02-19 15:10:27 Answer to: "Det absolut bästa tipset jag kan ge är att läsa igenom regle"

Became a member: 
Forum posts:
Jag ska se efter lite mer här i forumen då, vi får se vad jag hittar.
Jag har inte varit medlem i 15 dagar än, eller är det möjligt att dagarna räknas innan man hunnit bli medlem? Ska väl i alla fall starta dem i något lopp, enbart för att se om det blir bättre efteråt.

Jag spelar inte på hästar överhuvudtaget egentligen, däremot har jag alltid varit intresserad av hästar. Av en slump fann jag en länk hit i ett annat forum, och blev direkt intresserad då det handlade om hästar. Och nu är jag här.
Reply
Posted: 2010-02-19 17:58:27 Answer to: "Jag ska se efter lite mer här i forumen då, vi får se vad "

Became a member: 
Forum posts:
Har man Umåker som hemmabana är det inte konstigt att du inte hunnit bli hästbiten ute i verkligheten.
Det krävs lite virtuell inspiration ibland
Reply
Posted: 2010-02-19 19:50:57

Became a member: 
Forum posts:
Hehe, jo, brukar dessutom föredra sådant här mer när det är virtuellt. Varför vet jag inte, mest för att det känns mer... kreativt?, när det är på låtsas. Dessutom gör det inget om man misslyckas, eftersom det ändå inte är verkligt. ^^
Reply
Posted: 2010-04-11 11:00:01 Answer to: "Hehe, jo, brukar dessutom föredra sådant här mer när d"

Became a member: 
Forum posts:
(BRA DÄR)
Reply
[ 1 ]