1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2010-01-31 17:18:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fan.. hade 51V på Quaker Jet... nära nära.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-01 13:58:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ready Cash då ? Fyfan vilken upphämtning. Utan galopp vinner han nog med ett par längder?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-01 16:28:10 Edited(1): 2010-02-01 18:48:47  Ready Cash då ? Fyfan vilken upphämtning. Utan galopp vinner han nog med ett par längder?
Answer to: "Ready Cash då ? Fyfan vilken upphämtning. Utan galopp vinner han"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, den var fin.. fast han var väl för grön nu, och inte fan testar man barfota i lopp för första gången när det gäller världens största lopp, det gör man väl i starten innan isf?
Måste tillägga, efter galoppen gick tydligen Ready Cash 11,5 de 2000-metrarna som var kvar, löpningsrekordet ligger på 12,0.
Aja, med ett år till på nacken blir det väl Ready och Rolling som tampas nästa år istället.
Var chockad flera minuter efteråt när jag sett vem som vunnit..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-01 18:50:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja Ready Cash hade nog behövt lite mer än ett jobb utan skor.
Nerförsbacken i högt tempo, tredjespår, inte särskilt förvånande att han galopperade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-01 21:38:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jofan, Allaires tänkande kan man ifrågasätta.
Hur snabbt tror du Maharajah hade gått efter galopp i det skedet Plokko?  Hahaha.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-01 23:14:23  Jofan, Allaires tänkande kan man ifrågasätta.
Hur snabbt tror du Maharajah hade gått efter galopp i det skedet Plokko?  Hahaha.
Answer to: "Jofan, Allaires tänkande kan man ifrågasätta.
Hur snabbt"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Intressant att du nämner Maharajah, har precis funderat över vad han hade kunnat uträtta i detta lopp.
Vi kan börja med att förutsätta att han skulle kunnat vara i lite bättre författning än i Derbyt då hans matchning dit inte var optimal. Ponera att han också hade gått barfota runt om, med rycktussar och optimalt huvudlag. I Derbyt sprang han 12.8/2640 från dödens, ej bottnad. Vincennes bana är väl drygt en sekund snabbare. Hur fort hade han kunnat springa ett Pd´A med hårt tempo hela vägen och ett rygglopp till ca 500 kvar med ovanstående förutsättningar?
Från Derbyt kan vi dra bort följande tid.
Banan: 1 sek.
Utrustningen: 0,5 sek.
Form: 0,4 sek.
Snällare löpning: 0,6 sek.
Sluttiden 1.10.3/2700m 
Givetvis bara spekulativt och skämtsamt, men ändå. Nån som har nåt att invända mot mina beräkningar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-01 23:24:11  Intressant att du nämner Maharajah, har precis funderat över vad han hade kunnat uträtta i detta lopp.
Vi kan börja med att förutsätta att han skulle kunnat vara i lite bättre författning än i Derbyt då hans matchning dit inte var optimal. Ponera att han också hade gått barfota runt om, med rycktussar och optimalt huvudlag. I Derbyt sprang han 12.8/2640 från dödens, ej bottnad. Vincennes bana är väl drygt en sekund snabbare. Hur fort hade han kunnat springa ett Pd´A med hårt tempo hela vägen och ett rygglopp till ca 500 kvar med ovanstående förutsättningar?
Sluttiden 1.10.3/2700m 
Givetvis bara spekulativt och skämtsamt, men ändå. Nån som har nåt att invända mot mina beräkningar?
Answer to: "Intressant att du nämner Maharajah, har precis funderat över vad "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror de är lite väl överdrivna, har sprungit många bättre hästar (innan annat bevisats) som inte varit i närheten av de tiderna över 2700m på Vincennes.
Han skulle knappast plockat in 25m på Nu Pagadi, nu kan man dock bara spekulera, men tror inte Maharajah är i närheten av Ready Cash, 2011 får vi väl svaret förhoppningsvis.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-02 01:16:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
lottas spåren helt slumpmässigt till pda? stod inte dom som betraktades som dom bästa rätt långt bak?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-02 01:58:24  lottas spåren helt slumpmässigt till pda? stod inte dom som betraktades som dom bästa rätt långt bak?
Answer to: "lottas spåren helt slumpmässigt till pda? stod inte dom som betr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ju mer intjänade pengar, desto högre nummer.
Fast det har inget med starten att göra, det är vilt krig utan hänsyn till nummer i starttarmen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-02 09:56:51  Jofan, Allaires tänkande kan man ifrågasätta.
Answer to: "Jofan, Allaires tänkande kan man ifrågasätta.
Hur snabbt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ca 1.16.2 .. men diskad för orent trav högst troligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-02 09:57:30 Edited(1): 2010-02-02 10:00:37  Intressant att du nämner Maharajah, har precis funderat över vad han hade kunnat uträtta i detta lopp.
Sluttiden 1.10.3/2700m 
Answer to: "Intressant att du nämner Maharajah, har precis funderat över vad "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att det ändå finns vissa saker som talar emot
Barfota? Kanske, måste nog trava bättre då på flack bana.
Sen blir han ju efter från start så han får gå i spåren.
Sen vet man ju inte om banan passar eller inte, det återstår att se.
Personligen tror jag inte Nu Pagadi eller Maharajah kommer vinna PdA nästa år.
Har däremot lite förhoppningar på att Nu Pagadi ska duga i snabblopp i Norden.
Maharajah är svår, men styrkan har han väl.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-02 11:51:49  Örjan: +3.5 sek (livrädd)
Answer to: "Örjan: +3.5 sek (livrädd)"
|
|
Har rätt stora förhoppningar på hela den nordiska trav-sommaren. Ska bli riktigt kul att se hästar som Torvald, Triton, CC, Quarcio, Maharajah, Nu Pagadi, Beanie mm, Iceland, Skully Gully, Brioni, Lavec Kronos, Yield Boko, Sahara Dynamite, Jaded m.fl. stångas mot varandra, förhoppningsvis med en del utländska inslag också.
Sen har vi ju en intressant fyraåringssäsong att se fram emot. Själv hoppas jag mycket på ett "kallt krig" inför Derbyt mellan team Langeweg (Zola Boko) och team Nurmos (Red Hot Dynamite), kanske kryddat med några nya uppstickare också?
Hoppas 2010 blir ett lika intressant travår som det ser ut att bli.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-02-02 14:19:18 Edited(1): 2010-02-02 14:19:38  Har rätt stora förhoppningar på hela den nordiska trav-sommaren. Ska bli riktigt kul att se hästar som Torvald, Triton, CC, Quarcio, Maharajah, Nu Pagadi, Beanie mm, Iceland, Skully Gully, Brioni, Lavec Kronos, Yield Boko, Sahara Dynamite, Jaded m.fl. stångas mot varandra, förhoppningsvis med en del utländska inslag också.
Sen har vi ju en intressant fyraåringssäsong att se fram emot. Själv hoppas jag mycket på ett "kallt krig" inför Derbyt mellan team Langeweg (Zola Boko) och team Nurmos (Red Hot Dynamite), kanske kryddat med några nya uppstickare också?
Hoppas 2010 blir ett lika intressant travår som det ser ut att bli.
Answer to: "Har rätt stora förhoppningar på hela den nordiska trav-somm"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
 Sen blir han ju efter från start så han får gå i spåren.
Det där har jag funderat på.... Maharajah är väl snabbare från start än vad folk verkar tro? titta på derbyt när Örjan inte ser ut att trycka iväg särskillt mkt men ändå hållar accelerear han lika snabbt som Micro mesh och Yield Boko innan Örjan backar ner. Eller har jag fel (igen)
Finns ett otroligt bra obesegrat fyraårigt sto från Kalmar!  Men jag tror ju inte Persson vågar.  Stochampionatet är säsongens mål.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-02 18:10:21   Sen blir han ju efter från start så han får gå i spåren.
Det där har jag funderat på.... Maharajah är väl snabbare från start än vad folk verkar tro? titta på derbyt när Örjan inte ser ut att trycka iväg särskillt mkt men ändå hållar accelerear han lika snabbt som Micro mesh och Yield Boko innan Örjan backar ner. Eller har jag fel (igen)
Finns ett otroligt bra obesegrat fyraårigt sto från Kalmar! Men jag tror ju inte Persson vågar.  Stochampionatet är säsongens mål.
Answer to: "Sen blir han ju efter från start så han får g&arin"
|
|
Jag är också nyfiken på hur snabbt Maharajah kan öppna med full laddning, enligt Örjan ska det ju finnas en del av den varan att plocka fram när det behövs. Men först måste de nog få ordning på hans aktion.
Visst är Viola Silas spännande, men tycker att hon är för oprövad mot tuffare hästar för att man ska hylla henne för mycket redan nu. Fortsätter hon däremot att bara vinna nästa år hoppas jag verkligen att Persson inte fegar ur utan utmanar hingstarna i Derbyt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-02 18:40:22  Jag är också nyfiken på hur snabbt Maharajah kan öppna med full laddning, enligt Örjan ska det ju finnas en del av den varan att plocka fram när det behövs. Men först måste de nog få ordning på hans aktion.
Visst är Viola Silas spännande, men tycker att hon är för oprövad mot tuffare hästar för att man ska hylla henne för mycket redan nu. Fortsätter hon däremot att bara vinna nästa år hoppas jag verkligen att Persson inte fegar ur utan utmanar hingstarna i Derbyt.
Answer to: "Jag är också nyfiken på hur snabbt Maharajah kan öppn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Enligt Örjan 
Jag tror Maha är och kommer förmodligen för en bra tid framöver vara "normal" från start.
Men det jag menade var att han suger förmodligen riktigt mkt i PdA voltstartssystemet. Svårt att tro att han kan öppna bra i det startsystemet, sen är han ju "spattig" och förvirrad så hans galopprisk är ju hög med minsta möjliga störning.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-02 19:42:13  Enligt Örjan 
Jag tror Maha är och kommer förmodligen för en bra tid framöver vara "normal" från start.
Men det jag menade var att han suger förmodligen riktigt mkt i PdA voltstartssystemet. Svårt att tro att han kan öppna bra i det startsystemet, sen är han ju "spattig" och förvirrad så hans galopprisk är ju hög med minsta möjliga störning.
Answer to: "Enligt Örjan :)
Jag tror Maha är och kommer förmodligen f&o"
|
|
Just det, du gillar inte när man refererar till kuskars/tränares uttalanden  Men faktum är att Örjans uttalande är det enda som inte kan ses som enbart spekulativt i den här frågan, så tills vidare får man väl lita på honom. Min gissning är dock samma som din, dvs det handlar nog inte om några större sparade extraväxlar.
Ang. franska voltstartsystemet tror jag också att det skulle vålla en del bekymmer för honom i nuläget, förhoppningsvis går han att slipa till.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|