Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> TravGalan

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-01-23 12:44:55 Edited(1): 2010-01-23 21:11:28

Became a member: 
Forum posts:
Vad blev fel tycker ni?
Jennifer Tillman är ju pinsamt, men i övrigt inga överraskningar.

Årets tränare: Åke Svanstedt
Årets häst: Torvald Palema
Årets äldre: Torvald Palema
Årets tvååring - Raja Mirchi
Årets treåring - Red Hot Dynamite
Årets fyraåring - Maharajah
Årets sto - Viola Silas
SHK:s Guldhäst - Nils Enqvist
Årets Galoppör - Peas And Carrots
Årets Triojockey - Per-Anders Gråberg
Årets Uppfödarbragd - Glasholm Piggfarm (Silas-hästarna med Viola Silas i spetsen)
Årets montéryttare - Peter Jarvén
Årets V75-lärling - Tony Wallin
Årets V75-skötare - Sandra Lundgren
Årets komet: Jennifer Tillman
Årets kusk: Örjan Kihlström
Reply
Posted: 2010-01-23 16:11:51 Edited(1): 2010-01-23 18:38:02

Became a member: 
Forum posts:
märkligt evenemang tycker jag.

musiker som står och låtsasspelar en gammal-ledin låt från förra årstusendet visas hellre än intervjuer med dom som faktiskt har med TRAV att göra.

kusk-priset var väl mest ovisst? stod väl mellan erik och örjan i mitt huvud, fördel erik.

måste förresten bara lägga ut den här, såg den precis. total-irrelevant dock.

First Date: You go to pick her up, and she isnt home. She gave you
the wrong address.

Second Date: You decide to meet at a restaurant. She gets lost getting to the restaurant and then again going home.

Third Date: Shes pregnant. Shes not sure if its hers.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-23 19:21:41 Edited(1): 2010-01-23 19:23:09 Answer to: "Vad blev fel tycker ni? Jennifer Tillman är ju pinsamt, men i "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Du glömde årets kusk (Kihlström), den enda kategori där jag hade något att invända mot vinnaren. Nog för att Örjan enligt mig är landets bästa kusk, men detta år tycker jag faktiskt Svanstedt borde ha vunnit. Att vinna så många lopp och dra in så mycket pengar som kusk, trots att han inte är catchdriver utan i stort sett bara kör sina egna hästar är enligt mig en grym insats. Tycker också att han i år har höjt sin nivå som kusk markant jämfört med tidigare vilket enligt mig gör att han förtjänade utmärkelsen extra mycket.
Reply
Posted: 2010-01-23 21:12:22 Edited(1): 2010-01-23 21:14:46 Answer to: "Du glömde årets kusk (Kihlström), den enda kategori dä"

Became a member: 
Forum posts:
Skyller på hans skymmande storlek. Lagt in han nu.

Men är du förvånad?
Hultman är nominerad till årets tränare, det skämtet borde få många att skippa galan.
Hade inte Årets häst varit upp till svenska folket hade juryn givit priset till Hultmans halta.
Reply
tommie Posted: 2010-01-23 22:11:56 Edited(1): 2010-01-23 22:14:24
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Härligt att dom fick tag på två stora stjärnor som Maria Akraka och Erica Johansson som kunde dela ut priset till årets häst, synd bara att inte Nick Borgen kunde komma... Ingen kalkon-gala det där inte...
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-24 01:52:09 Answer to: "Skyller på hans skymmande storlek. Lagt in han nu. Men är du "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Då var vi tillbaka på Hultman igen.. Tycker hursomhelst att årets gala var relativt skandalfri, både vad gäller nomineringar och utmärkelser. Jämför med förra året då CC blev utsedd till årets häst. Katastrof enligt mig och ett bevis på att det inte automatiskt blir rätt bara för att folket får vara med och rösta.

Förresten glömde du skogsarbetardjuret också.
Reply
Posted: 2010-01-24 12:03:38 Answer to: "Härligt att dom fick tag på två stora stjärnor som Ma"

Became a member: 
Forum posts:
Haha, precis.
Bra friidrottare, riktiga ess
Reply
Posted: 2010-01-24 12:05:33 Answer to: "Då var vi tillbaka på Hultman igen..:) Tycker hursomhelst att &"

Became a member: 
Forum posts:
Kan hålla med dig om att galan blev relativt skandalfri, dock lite konstiga nomineringar.
Hört från, för mig maximalt pålitliga källor att Björn inte kom på galan för han visste att han inte skulle få något pris. Eller rättare sagt, att han hade fått reda på av jury-medlemmar att "årets kusk" skulle gå till metern.

Olle ville inte vara sämre då.
Reply
[ 1 ]