Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Form

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-09-02 13:38:47

Became a member: 
Forum posts:
Jag är ny här och jag startade mitt 3 åriga sto idag på Axevalla och det slutade med vinst Hon hade 7 i form innan Loppet och nu har hon 2 i form. Hur bör jag göra för att formen ska gå upp fort? Sänka % på träningen eller? Tacksam för Svar.
Reply
Posted: 2009-09-02 15:01:21 Answer to: "Jag är ny här och jag startade mitt 3 åriga sto idag p&arin"

Became a member: 
Forum posts:
Allmän 0% är snabbaste sättet att få upp formen.
Reply
Posted: 2009-09-02 15:15:54

Became a member: 
Forum posts:
Okej Okej, Kan man starta 2 gånger i veckan sålänge man har form eller hur ligger det till?
Reply
Mancher Posted: 2009-09-02 15:24:39 Edited(3): 2009-09-02 15:26:14 Answer to: "Okej Okej, Kan man starta 2 gånger i veckan sålänge man ha"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Beror helt och hållet på vad du själv väljer att göra. Vissa väljer att starta ett flertal gånger i veckan, däribland jag själv. Nackdelen med det är att du inte kan få ut max vid varje start, då du måste vänta 10 dagar efter att du kört barfota för att kunna göra det igen. Då får man helt enkelt hoppas på att det blir tungt och att hästen är bra på det underlaget eller att hästen är så pass mycket bättre än dem andra att den vinner även fast den har lätta aluminiumskor. Sedan beror det personligen för mig hur bra hästen är. Bra hästar med gott om startpoäng planerar jag noggrant in när de ska starta, medan jag med medelmåttiga hästar oftast startar så ofta det bara går.

Reply
Posted: 2009-09-03 10:37:29

Became a member: 
Forum posts:
mina tips:

starta max en gång i månaden.
kör alltid med broddar.
kör alltid defensivt.
välj alltid defensiv kusk med låg form och skicklighet.

lycka till.
Reply
Post removed Posted: 2009-12-15 12:43:33   Answer to: "mina tips: starta max en gång i månaden. kör alltid me"
Posted: 2009-12-15 12:44:25 Answer to: "mina tips: starta max en gång i månaden. kör alltid me"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Vilka bra tips.
Reply
Posted: 2009-12-17 02:05:43 Answer to: "Vilka bra tips.;)"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
ja, visst.

man kan säg att jag är en av topp tre på det här spelet. du kan ju ta en kik på mitt stall!

arbetar oerhört hårt och både kortsiktigt och långsiktigt med mina hästar och måste säg att jag har lyckats oerhört bra.

Reply
Posted: 2009-12-17 16:26:13 Answer to: "ja, visst. man kan säg att jag är en av topp tre på det "
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Jag ser ju det. Måste fan ta del av dina "tips" som du skrev upp här. Har en känning att det kan vara en bra ide!
Reply
[ 1 ]