Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Ang stuteri och pensionering av hästar

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-07-12 16:18:54

Became a member: 
Forum posts:
Nu anklagar jag ingen för fusk men det känns som att känslan försvinner när det finns folk som sitter och matar fram nya hästar från stuteriet som kostar 40 000 och tydligen kan blir hur bra som helst. Jag trodde det var en skala att ju mer man betalade där ju bättre chans var det att hästen fick bra kvalitéer och så är det kanske också?

Men när man ser folk som pensionerat 21 stycken hästar redan och har lyckats få hästar som har ett medelvärde på 5.6 och som dessutom är en treåring så undrar jag om spelet går ut på att pensionera alla usla hästar till man "vinner" och får en bra. Kan inte samtliga spelare isf redan få bra hästar från början?

Nu låter jag kanske lite gnällig men jag tycker det är synd och tragiskt att man har den inställningen som vissa verkar ha. Ja, jag vill också gärna få fram bra hästar men jag kommer att kämpa med det materialet jag har till dess att jag finner att hästarna inte kan prestera alls i lopp oavsett vad jag ändrar på dom.

Kan vi finna en lösning på det här problemet som garatnerat kommer att bli allt mer växande? För det fanns väl en tanke att man enbart kunde ha fem hästar i stallet?

Vad anser ni andra på det här problemet (?) som jag upplever det som.

Jag är inte avundsjuk men jag ser det som tragiskt.
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-12 16:23:28 Answer to: "Nu anklagar jag ingen för fusk men det känns som att känslan försvinner"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Vi kommer att ändra så att de sämre länderna får mindre chans att få en bra häst samt att de skiljer mellan åldersklasserna.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-12 16:27:05 Answer to: "Vi kommer att ändra så att de sämre länderna får mindre chans att få "

Became a member: 
Forum posts:
Men varför kostar det då mer att köpa en häst från ett svenskt stuteri? En kompis betalade några hundra tusen för en jänkare med värde 0 0 1 0 och det är ju ingen hit precis

Stäng ner stuteriet och inför några årliga auktioner istället som alla kan vara med och bjuda på Rättvist och tar bort ett - i mitt tycke - stort slumpmoment.
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-12 17:37:08 Answer to: "Men varför kostar det då mer att köpa en häst från ett svenskt stuteri"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Just nu skiljer det för lite mellan de olika länderna. Detta kommer åtgärdas.
Reply
[ 1 ]